Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Annie - 5 mars 2013 19:17

Vaknade .. känner värken på en gång,den strålar och bankar i nacken. Tittar på klockan, kl är 06.00 .. Ska sätta mig upp i sängen, men stoppas av smärtan som strålar och hugger i nacken ! Kroppen åker ner mot kudden igen och det hugger och strålar i nacken för varje  sekund .. Mannen vaknar och frågar: hur är det ??


Kan inte prata, värken gör det omöjligt att prata eller röra huvudet ens 1 cm ..

Tappar orken, smärtan gör att tårarna rinner ...


Mannen hjälper kvinnan att sätta sig upp, han gör det försiktigt och varsamt. Hon ställer sig upp och går nerför trappen, för varje steg hon tar hugger det i nacken ..


Han gör i ordnig lite frukost åt dem båda. Hon tar sina mediciner ...

Dem gör sig i ordning. Dem tar bilen och åker iväg.


Dem är framme, hon går fram och tar en kölapp nr 361 har hon. Nu betjänas nr 360 .. bara 1 nr ,sen är det min tur !

 

Sen kommer en kvinna och säger nr 361 ? Ja det är jag,säger kvinnan ...

Hon följer med kvinnan in i rummet, får svara på frågor och visa legitimation.

Personen vill även att kvinnan uppger sitt personnummer ...


Får sen sätta sig i väntrummet igen, sitter där ett tag. Konstaterar att det är ganska tomt på stolarna och i soffan bredvid. Bara ett par med barn som är där ...

 

Personer i vita rockar går förbi, en kvinna i vit rock går fram till kvinnan och frågar om hon vill ligga på en brits, om det kanske gör mindre ont då ? Ja gärna, svarar kvinnan ....

Hon går in i rummet och får hjälp att lägga sig på britsen.

Efter ett tag kommer en annan kvinna i vit rock in i rummet och presenterar sig.

Hon frågar massa frågor och undersöker kvinnan. Dem pratar ett tag ...


Kvinnan i rocken går därifrån, men kommer snart tillbaka med en vit tablett och en tid inbokad på mottagningen senare på fm ....


Får en mugg vatten av kninnan och sväljer ner den vita tabletten, vattnet var inte så gott lite ljummet men tabletten åkte ner och det var ju huvudsaken ...


Känner efter ett tag att tabletten börjar värka, känner sig avdomnad och väldigt trött ..

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards