Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Annie - 9 juli 2013 14:15

Sugen på nåt gott till fikat ? ;-)

Då kan jag rekomendera denna goda kaka med Nektariner & Hallon!

Jag tycker att den är "lagom" söt, den är lite söt men ändå inte jättesöt som tex Cupcakes är.

Ett "gammalt" recept som är gott och somrigt!

Kommer Recept och Bilder Här ;-)


Ingredienser:  2 Ägg

                              1 dl Strösocker

                              2 dl Vetemjöl

                              2 tsk Bakpulver

                              5 msk Hett vatten


Fyllning:  2 Nektariner

                    1,5 msk Strösocker

                    1 tsk Kardemumma

                     1,5 dl Hallon


Tillagning:  1, Sätt ugnen på 200 grader. Smörj och bröa en form.

                       2, Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt mjöl, blandat med bakpulver.

                            Blanda sist ner hett vatten.

                       3, Kärna ur nektarinerna & skär i små klyftor.

                            Häll strösocker & kardemumma i en påse och blanda runt.

                       4, Häll smeten i formen, häll sen över fruktklyftorna och sist Hallon.

                       5, Grädda i mitten av ugnen ca 40-45 min.


Servering: Gott att ha till kakan är tex vaniljvisp, en klick grädde eller vaniljglass.



   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards