Alla inlägg under augusti 2013

Av Annie - 9 augusti 2013 11:27

 

Har haft ont i ryggen några dagar, men idag när jag vaknade var det lite bättre.

Annars har ju jag mina diskbråck i nacken, så har även ont i nacke & armar. Så kändes lite hopplöst när jag började få ont i ryggen oxå ...

Men nu känns iaf ryggen bättre. Så har hållt på och smörjt in mig med heat lotion på ryggen ...


Bättre med ryggen idag iaf så har gjort mina träningsövningar på fm.Ville ta en powerwalk oxå, men då det ösregnade så hoppade jag över promenaden.

Gjorde övningar för rygg, mage och ben.

Snart blir det lunch, super hungrig ;-)

Blir mycket vatten för mig när jag tränar ;-)

   

Eller hur ?! ;-) tyckte den var lite rolig!

Av Annie - 6 augusti 2013 13:40

Jag äter mellanmål varje dag. Tränar och promenerar ofta, så då blir jag rejält hungrig och sugen på nånting.

Har blivit hälsosammare också med kosten, det går att äta gott Och nyttigt .. tycker jag i alla fall!

Det gäller bara att bestämma sig! Jag lever hälsosammare nu än för 6 månader sen.

Min kropp mår också bättre när jag äter nyttigare och motinerar, jag blir piggare, gladare etc ;-)


Kommer 2 förslag på goda Och nyttiga mellanmål här ;-)

Dem är riktigt goda båda 2 ;-)


 

Det här är fruktsallad med banan & kiwi, sen över det är Paulins granola med smak av kakao & hallon,

lite naturell kvarg och färska hallon( Vi har hallonbuske i trädgården, så gott med färska hallon ;-)

Super gott och går fort att göra iordning!


 

Det här är kvarg med hallonsmak med mango över, sen Paulins granola över det med smak av hasselnötter & dadlar. Gott !

Jag tycker verkligen om Paulins granola muslin, den är så god!

Mina favoriter är den med smak av kakao & hallon, den med smak av hasselnötter & dadlar ;-)

Köper endast hem denna musli numera. Verkar vara mycket populär också för den tar ofta slut i affären ;-)

Så när vi handlar, så köper jag ofta 2 st förpackningar på en gång ;-)haha så det finns hemma ;-)


Ha en fin dag! <3


Av Annie - 5 augusti 2013 14:30

Är så peppad på träning!

Tränade lätt igår fm och idag på fm. Gjorde träningsövningar för mage, ben & rumpa.

Min powerwalk igår blev 6 km och idag blev min powerwalk 7 km lång, härligt!

Jag tränar främst för att bli bättre i mitt (mina) diskbråck .. sen att man blir mer tränad och får bättre kondition är ett plus! Och magrutor hihi ;-)

Lite bilder från igår!


   

Igår när jag var ute på min powerwalk så träffade jag på grannkatten, så var tvungen och kela lite med henne!

såå söt och hon är verkligen så kelig <3


Här kommer en bild från dagens träning!

   

Denna fruktsallad ska jag mumsa i mig strax som mellanmål! ;-)

Består av banan, kiwi och vindruvor. Så fräscht och gott!


Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards