Alla inlägg den 13 september 2013

Av Annie - 13 september 2013 12:28


Den här veckan har det varit mycket. Hade tid hos Ortopedmottagningen, varit till Hälsocentralen, fått Akupunktur m.m Har även haft mycket att fundera och tänka på, så då har bloggen blivit lidande ..

Var visst 5 dagar sen jag skrev ...


Ortopedläkaren/ neurokirurgen jag träffade var bra. Har ju träffat några läkare nu under tiden som sjukskriven ( och även innan också ..)

Han bedömde mitt diskbråck som allvarligt, men tyckte vi skulle avvakta operation.

Han var väldigt bra och proffesionell, han berättade mycket om operationen, hur den går till,komplikationer etc.

När man opererar diskbråck i nacken, så "bygger" dem en ny disk av tex en bit av bäckenet( som dem tar från bäckenet och opererar in där disken ska sitta).

Kompliationer är ovanliga vid diskbråck i nacken Men det kan ändå hända. Händer det komplikationer då så är det allvarligt, då kan man få stroke, eller bli förlamad ..

Vid halsen sitter även en nerv till strupröret, det är individuellt var den sitter .. sitter olika på olika människor.

Läkaren sa att det är som ett lotteri när dem opererar nackar, var den nerven sitter pga att det är olika!

Har man extrem otur så kan dem råka skära av den när dem opererar, då är rösten förstörd .. då är man Hes på rösten resten av livet ( Bonnie Tyler-röst ungefär ..)


Har haft mycket funderingar om min framtid. Fortsätta jobba inom vården känns väldigt osäkert ..

Det är inte bra för min kropp! Det blir alltid mer påfrestningar på kroppen av att jobba inom vården ..

Har surfat lite och kollat på utbildningar på högskolan, men det är svårt! Vad vill jag göra ?! ...


Det bästa denna vecka var när min tjejkompis kom och hälsade på mig! Vi fikade och snackade massor ;-)

Var en sån trevlig fika-träff ;-) Hon är så lätt att prata med ;-)

Tjejkompisar är så viktiga tycker jag!!


 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards