Alla inlägg under november 2013

Av Annie - 18 november 2013 19:30



Hade hört talas om Kvarg innan jag började träna, men visste då inte vad det var.

Tänkte ungefär .. kvarg vad är det?! ....

Men sen började vi handla hem kvarg och sen dess, har jag fortsatt äta det ;-) Tycker det är gott!


Kvarg är som en slags färskost och smakar lite som en tjockare yoghurt.

Finns i naturell smak, men även smaksatt som tex hallon eller vanilj.

Används ofta av människor som tränar, för det är låg fetthalt i och den är proteinrik!

Protein är ju bra när man tränar, för att bygga muskler.


Ikväll blir det detta kvällsmål!

Kvarg, med paulins granola och mango. Jag älskar mango, tycker det är en av dem bästa frukterna!

Det är mättande, gott & nyttigt! ;-)


 

Av Annie - 17 november 2013 19:45

 


Ja så är det Söndagkväll och det betyder för mig tv-kväll. Tittar på "Solsidan" och "Partaj", gillar verkligen humor-program där man får skratta lite ;-)

Så har gjort iordning mitt kvällsmål, som är: hallonkvarg, paulins granola med kiwi & banan. Gott!

Ska titta på mina serier och äta detta goda & nyttiga kvällsmål.


Ha en fin kväll! <3

Av Annie - 15 november 2013 15:06

 Idag har jag tränat min rehab och även varit på Hc och träffat min sjukgymnast.

Får akupunktur av min sjukgymnast och det är så bra!  Blir avslappnad av det och får en skön känsla i kroppen.

Så jag kan rekomendera akupunktur verkligen!  Sen så är det olika hur man reagerar på akupunkturen, men jag gillar det verkligen!!

Nu ska jag sätta mig i soffan med mellanmål och en stor kaffe!

Ha en fin fredag och helg!!



 

Av Annie - 13 november 2013 18:24

 


Den här bilden gillar jag.

Jag mår som bäst när jag tränar, blir så taggad av min träning.

Vill bara träna mer och mer. Nästan som ett beroende .. Låter lite sjukt men så känns det ;-)

Jag blir också mer positiv och gladare i humöret när jag tränar. Jag måste bara tänka på vad jag tränar och hur jag tränar min kropp, för jag har ändå värk och smärta så det gäller att träna på Rätt Sätt.


Vad tycker du om träning?  Tränar du och i så fall vilken form av träning? ;-)

Jag tar powerwalks/promenader och tränar styrka (träningsövningar).


Kram på er <3<3


Av Annie - 12 november 2013 15:11

 


Ja jag hoppas att det är så! Idag är ingen rolig dag för mig ..

Haft så Ont idag och har fortfarande smärta, nu sitter den i nacken/halsen.

Den smärtan är svår att beskriva, den är kronisk.

Hur mycket jag än vill kunna få den att försvinna, så ger den sig inte av. Inte än iaf.


Hoppas Du har en bra dag!

Kram <3

Av Annie - 10 november 2013 17:47


Igårkväll hade vi 2 vänner hemma på middag hos oss. Det var kul och trevligt!

Vi åt thaimat och snackade, dem drack lite öl och nån drink.

För mig vart det Loka och lite läsk, då jag inte dricker nån alkohol överhuvudtaget pga mina mediciner.


Efter våran middag och kaffe på det, så flyttade vi till vardagsrummet och soffan.

Då ställde jag fram chips och godis. Och jag åt inget smågodis på hela kvällen ......

känner mig så nöjd över det ! haha ;-) Tog lite chips men inget godis ....

Tidigare har jag varit en riktig sockerpingla och ätit mycket godis ... så det är stort för mig!

Faktiskt stolt över det haha ;-)

Har inte ätit smågodis på 2 veckor nu och det är Framsteg för mig.

Känner att sockerbehovet har minskat nu när jag tränar och det känns så skönt!


 

Av Annie - 9 november 2013 14:44



Skrev förut att jag skulle göra nåt bakinlägg och jag lovar det jag håller.

Så nu kommer ett recept på goda & nyttiga Chokladbollar ;-)

Dem är jättegoda och ganska nyttiga, så du kan äta dem med gott samvete ;-)


Annies Chokladbollar


Ingredienser: 1 Liten näve torkade aprikoser.

                                  1 Liten näve cashewnötter.

                                  3 dl fiberhavregryn.

                                  1/2 dl stevia.

                                  2,5 matsked kakao.

                                  1 tesked vaniljpulver.

                                  2,5 matsked kallt kaffe.

                                  70 gram margarin.


1. Skär aprikoserna i små bitar och finhacka dem, skär även cashewnötterna i små bitar och finhacka dem med.

2.Blanda alla ingredienser i en bunke och arbeta ihop smeten.

3. Forma till små chokladbollar.

4. häll kokosflingor på en tallrik och rulla bollarna i det.


Jag garnerade alltså med kokosflingor, men det går ju jättebra att garnera med annat om man föredrar det tex pärlsocker eller strössel.


Det här är mitt eget recept så det är inte taget från nån annan blogg eller nätet!

Det bästa med Chokladbollar är ju att det är så gott och så går det snabbt att göra, tycker jag!


   

Av Annie - 6 november 2013 13:25



 


Har tränat idag och gjort min rehab. Det var riktigt motigt idag, för jag sov så dåligt inatt ...

Men jag gjorde ändå min rehab och det känns oerhört bra så här efteråt!

Vart även en Celsius, med cola-smak gott. Plus att att jag drack nästan 1 liter vatten.

Bra med mycket vätska vid träning ;-)

Idag blev det powerwalk 6 km och träningsövningar.  Jag längtar så tills den dag jag kan säga att jag är frisk ...

Men då det verkar dröja så får jag försöka kämpa på så gott jag bara kan.

Jag ger inte upp! även fast motgångarna kommer lite för ofta ibland ...


Kram <3

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards