Direktlänk till inlägg 7 februari 2014

Vackra vilda djur!

Av Annie - 7 februari 2014 13:00


Ja här är det fortfarande sjukstuga. Sov dåligt inatt också, så blir nog att sova lite på dan idag.

Har så ruskigt ont i halsen, var nog därför sömnen vart lidande. Vart att knappra halstabletter halva natten. Har mer ont i diskbråcken också, antagligen för att jag inte kan träna/ motionera.

Så hoppas det vänder snart!

 

Blir mycket tv-tittande för mig när jag är sjuk och även denna gång.

2 av favorit kanalerna är "national geo wild" och "animal planet".

Om ni inte visste det, så är jag en stor djurvän och älskar att titta på program om vilda djur 

och speciellt om det handlar om dem stora kattdjuren tex Lejon, Tigrar och Leoparder.

 

Är så fascinerad av dem vilda djuren och deras värld. Dessa djur är så vackra tycker jag.

Tycker det är så otroligt sorgligt att människan förstör så mycket, för dessa vackra varelser!

Människan skjuter dessa vackra djur enbart för att dem kan göra det och för att dem vill tjäna pengar på deras päls! Och för att dem älskar sig själva mest och inte bryr sig om djuren ...

Sånt gör mig otroligt arg och jag kan absolut Inte förstå det på något sätt!

Jag skulle Aldrig ens tänka på tanken att bära päls! Har aldrig gjort det och kommer inte att göra det heller! För jag tycker ändå som så att, bär man päls så accepterar man också det hemska

mördandet av dessa djur. Och det är nåt jag Aldrig skulle sponsra!

Det är min åsikt, och mina tankar.

Kommer bilder här, tagna från google bilder.

 

   

 

 

       

 

 

 

 

 
 
Ida

Ida

7 februari 2014 14:17

Tråkigt att höra att du fortfarande mår dåligt. Hoppas du blir bättre fort. Skönt att kunna se lite av dina favoritprogram. Jag gillar också kattdjur. De är så fina. :) Har du varit på Nordens Ark? Där har de snöleopard. Skygga men fina. :)

SV: Ja det blir repris på det idag. Hihi! ;) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

7 februari 2014 15:25

Tack! Ja börjar lessna på att va sjuk nu :-(
Ja det är det i alla fall ;-) Ja dem är så fina tycker jag med :-) häftiga djur ;-)

Nej det har jag inte, men det skulle vara kul att åka dit vid tillfälle. Ja dem skulle va kul att se ;-)

Vad bra ;-)
Kramar/

 
Alvis

Alvis

7 februari 2014 16:36

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Annie

7 februari 2014 17:03

Tack för det! ;-)

Brukar titta in hos dig ibland ;-)
Har nog lämnat en kommentar också( har jag för mig ;-) men det det var ett tag sen ;-)

Tack, detsamma!
Kram/

 
luvcatz

luvcatz

7 februari 2014 17:25

Tur du har så bra kanaler, krya, krya!

Nä, skulle aldrig ta på mig äkta päls :/

Kul att du gillade sidan, håller med vitt é enkelt o klassiskt :)

Ha en fin kväll, kram!

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

7 februari 2014 17:38

Javisst är det ;-)
Tack så mycket! verkar segt det här ..

Ja verkligen, hon hade det jättefint ju ;-)

Tack, önskar dig detsamma!
Kramar/

 
Ida

Ida

7 februari 2014 18:45

SV: Jag kan inte förstå varför man ska behöva ha några typer av krämpor. Men i detta fall så kanske det är "nödvändigt". Ska verkligen unna mig, även om en stor chokladbit skulle vara ännu bättre. Nöjer mig med "Chokladfrossa" på TLC så länge.

Vi satsar på träningsvecka nästa vecka. Körde iaf 3 ggr av 4 denna veckan. ;) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

7 februari 2014 18:56

Nä inte jag heller! Jobbigt med värk :-(
Ja det tycker jag du ska göra ;-)
Man ska unna sig nåt gott ibland också ;-)

Ja jag hoppas verkligen att jag också kan träna nästa vecka! Vill bli frisk(are) nu bums!

Kram på dig/

 
Ida

Ida

7 februari 2014 18:46

PS. Finns förresten ett riktigt ställe i Sverige som heter så. ;) Ds.

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

7 februari 2014 18:57

Jaha det visste inte jag .. haha vad festligt då ;-) tur jag inte bor där ;-)

 
En plats i solen

En plats i solen

7 februari 2014 20:51

Usch, inget kul med halsont, hoppas du får sova bättre inatt :)

Vilda djur är verkligen facinerande.

Kul att du är med i tävlingen. Lycka till

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Annie

8 februari 2014 09:26

Tack, sov lite bättre i alla fall.
Ja det är dem verkligen ;-)

Tack ;-) Kram/

 
Nathalie

Nathalie

8 februari 2014 09:21

Vilka härliga djur. Kanske dock inte lika fina om man står bredvid de ;)

Sc: Tack snälla du!! :) Vad jobbar du med?
Ha en mysig helg du med

http://www.nathaliieskoog.blogg.se

Annie

8 februari 2014 09:28

Ja dem är härliga och fascinerande tycker jag! ;-) Ja det skulle vara en upplevelse ;-)

Varsågod! Har jobbat inom vården många år, men är sjukskriven nu för mina diskbråck.
Tack ;-)

 
http://carolasblogg.bloggplatsen.se

http://carolasblogg.bloggplatsen.se

9 februari 2014 17:23

Hej Annie! Förlåt för att jag är så seg på svar. Det är bra med mig. Hur är det med dig och förkylningen nu? Det är också mina favoritkanaler, jag älskar djur också. Det är hemskt med alla djur som är utrotningshotade. Och jag känner ofta en rädsla för att dom ska försvinna på grund av människan. Vad bra att du skriver om det här :). Själv bär jag enbart fuskpäls och skulle aldrig använda riktig. hoppas du är bättre i förkylningen. Kram kram

http://carolas.bloggplatsen.se

Annie

9 februari 2014 17:59

Hej Carola!

Ingen fara. Jo det går framåt, sån seg sjukdom bara, har ingen feber nu iaf.
Men bara förkylningen gör ju att man känner sig hängig. Blir mer värk också när jag inte kan träna.

Ja det tycker jag med, det är så hemskt :-(
Hemskt att såna vackra djur blir utrotningshotade pga människan!

Tack! :-)
Kram/

 
Mayra

Mayra

10 februari 2014 19:56

Oh gosh, älskar alla dom djuren du lagt upp! Tigern och alla andra ''stora katter'' ( lol) är mina favorit djur. Dom verkar då starka, på något konstigt sätt. Vilket får mig att vilja vara som dom. :) Väldigt synd att vi människor måste förstöra allt fint som finns..

http://mayranarvaez.blogg.se

Annie

10 februari 2014 19:59

Samma här ;-)Ja jag blir så fascinerad av dem stora katt-djuren och deras värld!
Älskar att kolla på såna program ;-)
Ja jag håller med, tycker det är trist det människan gör mot dessa vackra djur ..
Skulle va häftigt att åka till afrika nån gång och se dem .. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards