Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

12 år som slav ...

Av Annie - 9 februari 2014 14:00


Jag kollade på en film igår och den kan jag rekomendera.

Den heter " 12 years a slave" och handlar om slavhandeln i Amerika och utspelar sig på mitten av 1800-talet. Handlar om en man som blir kidnappad, sen såld som slav. Filmen var väldigt hemsk och sorglig, men samtidigt väldigt bra också.

Man får mycket tankar när man tittar på den! Även efter filmen!

Får av mig 4/5- också för att den handlar om ett så viktigt ämne & är baserad på sann händelse.

 

   

 
 
En plats i solen

En plats i solen

9 februari 2014 14:58

Måste ta tag i och se den. Får kanske bli ikväll :)

Tack så mycket :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Annie

9 februari 2014 15:18

Varsågod ;-)
gör det ;-) Den var Bra! men hemsk.

 
Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa

Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa

9 februari 2014 19:44

Svar: Ja, ibland känns det bara som att allt blir för mycket. Men för det mesta klarar jag mig bra med det psykiska nu för tiden.
Vad det gäller ms så blir man inte bättre. Det finns inga botemedel. Men det finns broms mediciner som kan bromsa sjukdomsförloppet. Ska börja med en starkare broms om två veckor. Så nu hoppas jag att den ger bra effekt.
Men är det så att det inte funkar och att jag blir väldigt svårt sjuk så kan man få göra en benmärgstransplantation för då finns det en chans att det stoppar MSen så man inte får så många skov. Men verkar som det är väldigt ovanligt att man får den operationen.

http://saramodigh.bloggplatsen.se

Annie

9 februari 2014 20:13

Tack för svaret.
Förstår, ibland blir det för mycket :-(
Okej, tycker du är stark som kämpar på trots dina sjukdomar och det som hänt dig!

Kram!

 
luvcatz

luvcatz

9 februari 2014 20:03

Ja, jag har sett den o man blir så arg att sånt förekommer, den var ju baserad på en verklig historia :)

Tack, é supernöjd :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

9 februari 2014 20:15

Ja man blir ju det .. ja den är ju det!

Förstår det, jätte fint blev det! ;-)
Kram/

 
Ida

Ida

9 februari 2014 21:14

Jag har tänkt se den. Tycker sånt är intressant. Verklighetsbaserade filmer och böcker gillar jag.

SV: Idag känna det mkt bättre. Igår trodde jag att jag skulle bli rejält sjuk. Har till och med varit å handlat idag, gick hur bra som helst. Ja många är ju sjuka i februari. Hoppas man slipper det senare. Var så sjuk förra våren.

Hade det väldigt trevligt igår. Önskar mig fler såna dagar. Man borde ha såna varje vecka. kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

10 februari 2014 06:58

Jaha, okej ;-)Ja se den!
Ja jag gillar också sådana filmer som är verklighetsbaserde :-)

Vad skönt att det känns bättre! hoppas du slipper bli sjuk.

Vad kul ;-) Ja såna dagar är verkligen värdefulla ;-) Ja absolut.

Kram/

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

10 februari 2014 15:17

Den tänkte vi sett igår, men vi kikad på Dallas Buyer's Club. Se den!:)

kramar

http://sessie.se

Annie

10 februari 2014 15:43

Aha okej ;-) Se den här med, den var bra och gripande ;-) gillar verklighetsbaserade filmer ;-)

Kramar/

 
Nathalie

Nathalie

11 februari 2014 20:46

Ååh vad hemskt.. Men den filmen måste jag se någon dag! Kramizz

http://www.nathaliieskoog.blogg.se

Annie

12 februari 2014 08:34

Gör det! Den filmen var Bra men också hemsk!
Men så viktigt ämne tycker jag :-)

Kramar/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards