Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

Den viktigaste relationen!

Av Annie - 19 februari 2014 14:45


I dagens samhälle är det så mycket man ska hinna med, många människor blir stressade och fler och fler ( många unga) mår sämre och sämre.

Det kan ju ligga många olika anledningar bakom varför man mår dåligt, men jag tror mycket har att göra med hur samhället ser ut och allt som man blir matad med genom media,

tv-program, tidningar och sociala medier.

 

Många tänker mer på andra människor, än på sig själva. Hur man beter sig gentemot andra människor. Kanske inte vill säga nej till en sak, för då kanske den andra personen tar illa upp.

 

Men om den personen verkligen tar illa upp, ja då får det väl vara så då.

Ibland måste man säga Nej så är det, man kan inte jämt vara till lags för andra människor!

 

Den viktigaste personen i ditt liv är nämligen Du själv! Tänk mer på dig själv, vad du vill göra och vad som är bäst för dig. Sluta att jämföra dig med andra människor. 

Den viktigaste relationen i ditt liv är den med Dig själv! ....

 

 

 

 
 
Nathalie

Nathalie

19 februari 2014 14:47

Vilket bra inlägg!! :) Det stämmer så bra så! För finns inte du s finns det inget för dig. Man måste jobba med sig själv innan man börjar ta hand om andra människor <3

http://www.nathaliieskoog.blogg.se

Annie

19 februari 2014 14:53

Tack så mycket, vad roligt att höra! :-)
Ja men eller hur, jag håller verkligen med!
Ja så är det verkligen!

Man måste gilla sig själv innan man kan gilla nån annan ! ;-)
Kram!

 
natalia

natalia

19 februari 2014 19:10

Ja det är en kompis som fixat dem :D

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

19 februari 2014 19:53

Aha ;-) Vad kul med en vän som kan sånt! ;-)

 
luvcatz

luvcatz

19 februari 2014 19:55

Ja, så sant, fint inlägg - helt klart att man é huvudperson i sitt eget liv o behöver ta hand om sig :)

Haha, tack, det var det lilla jag hittade, har solonummer men orkade inte leta mera :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

19 februari 2014 20:03

Tackar ;-) Ja sånt är viktigt tycker jag!
precis ;-)

Varsågod ;-) :-)
kram/

 
luvcatz

luvcatz

19 februari 2014 20:04

Ja, tänk att man har sina liv o ändå värnar om vänskapen - sann vänskap <3

Tack detsamma :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

19 februari 2014 20:10

Ja sånt är verkligen kul! :-)
Ja det är en riktig vän!:-)

 
natalia

natalia

19 februari 2014 21:18

tack för dina tips, ska ta hjälp av dem :D

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

20 februari 2014 08:18

Varsågod ;-)
Kram/

 
En plats i solen

En plats i solen

19 februari 2014 21:27

Ja det är verkligen rent för många som tänker på vad andra ska tänka eller tycka.

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Annie

20 februari 2014 08:19

Ja verkligen, det är ju det!

 
Ida

Ida

19 februari 2014 23:00

Håller med dig! Det ska ju inte vara krävande att ha en kompis...det är kravlös vänskap som är den bästa. :D

SV: Jag ska skriva ett inlägg imorn om mitt jobb. Även om jag dock inte kommer iväg och jobbar. Suck! :/ kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

20 februari 2014 08:20

Ja eller hur! Precis det är ju så det ska vara, om det är en "riktig" vän :-)

Åh vad kul, då får jag titta in sen :-)
Ånej vad trist :-(
Kramar/

 
Ingen bild

Bea

19 februari 2014 23:50

Sååå sant!!!

Precis där jag är nu efter ett långt äktenskap, o alltid velat vara alla andra till lags.
Ja, du vet... så där typiskt oss kvinnor.
Innan man får nog å tänker till. För mig krävdes att jag blev utbränd o var sjukskriven jättelänge. ;/

Utan att ta hand om sig själv orkar man heller inte ge till andra.

Kram, kloka Annie <3

Annie

20 februari 2014 08:24

Ja eller hur !!
Ja det är så typiskt kvinnor.

Jag försöker tänka mindre så ..
Man måste ju börja tänka på sig själv, innan man kan tänka på andra!:-)

Nä precis! så är det ju !
Tack så mycket!

 
qat

qat

20 februari 2014 11:49

Det stämmer väldigt bra. Det är absolut den viktigaste relationen. Men man får inte glömma att reflektera kring sin egen person heller och inte bara se till vad man tycker sig ha rätt till. Man måste sätta sig själv i perspektiv och se hur man förhåller sig till sin omgivning och se till sin roll i det som händer i livet. Annars går det ju inte heller att förbättra på ett adekvat sätt. :)

http://softkitty.bloggplatsen.se

Annie

20 februari 2014 16:16

Ja det tycker jag med. Nä såklart inte, men det är nog ändå viktigare(tycker jag) att få lov att tänka på sig själv också! många i dagens samhälle hinner inte med sig själva, för att det är så mycket man ska hinna med och göra, och att man tänker mer på andra människor. Därav många som mår dåligt och(kanske blir utbrända, går in i väggen). Känner flera som har mått/ mår dåligt/blivit utbrända .. Därav viktigt att tänka på sig själv och sitt eget mående också ;-)

 
Nathalie

Nathalie

20 februari 2014 15:48

Sv: Jag kommer att åka själv!! :) Jag känner lite att detta är något jag drömt om så länge nu och om jag ska åka med någon så vill jag att den personen också ska tycka det ska blir jättekul och se fram emot det!! :)

Kram

http://www.nathaliieskoog.blogg.se

Annie

20 februari 2014 18:56

Hej :-)
Vad modigt av dig att åka själv! ;-)
Ja förstår det. Vilken upplevelse att göra en sån resa! ;-)riktigt häftigt ;-)

Kram/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards