Alla inlägg den 9 april 2014

Av Annie - 9 april 2014 15:30

 


Efter vilodag igår, var det idag dags för rehabträning igen.

Hade verkligen sett fram emot att träna idag. Det är en härlig känsla!

Blev träning på morgonen/fm. Styrketräning och kondition blev det idag.

Styrketräning 1 timme och kondition i 45 min. Kondition= powerwalk.

Blev träning av ben, mage och rumpa. Härligt! Mina fovoritdelar att träna.

Jag har verkligen fått ett nytt liv och ett nytt sinne, tack vare träningen! Vilken känsla!

 

Det här blir bättre i kroppen vid träning/styrketräning!

 

1. Konditionsträning i samband med styrketräning ger en allsidigt tränad kropp.

2. Styrketräning är jätte bra för att Du blir starkare & din rygg klarar lyft bättre.

3. Du som har ont i ryggen kommer troligtvis slippa en stor del av smärtan. 

    Forskning visar att träning av ryggmuskulaturen kan minska smärtan med 8o %.

4. Du får starkare leder och ligament, vilket minskar skador vid belastning på kroppen.

5. Du blir starkare mentalt. En studie gjord vid Harvard University visade att 10 veckors

    styrketräning minskade kliniska depressionssymptom mer framgångsrikt än vad

    vanlig terapi gjorde. 

6. Träning ökar din ämnesomsättnig, och du behöver äta mer för att du förbränner

     mer energi. Du blir mer hungrig helt enkelt.

7. Träning sänker stresshormonerna i kroppen, har du spänningar i nacke & axlar så 

     minskar du dem genom träningen.

8. Träning förbättrar din sömn. Många studier har gjorts i ämnet, och ingen kan riktigt

     förklara varför. Men strunt samma, träning ger dig bättre sömn! Jag lovar ;-)

 


Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards