Alla inlägg den 22 april 2014

Av Annie - 22 april 2014 19:00

 

 

Jag gillar verkligen detta citat och bilden. Tycker den säger väldigt mycket!

Jag tränar inte för att bli smalare eller gå ner i vikt. Jag håller heller inte på med dieter,

eller liknande. Jag tränar för att må bättre och (förhoppningsvis) en dag bli frisk,

eller i alla fall friskare. Jag tycker det är att tänka sunt.

 

Jag kan bli så oerhört trött på allt som har med bantning, viktminskning eller dieter att göra.

Vart man än tittar så finns det där. Genom Tv, Tidningar, nätet och sociala medier m.m

Jag tycker även att det är viktigt att tänka på vad det sänder ut till dem yngre ..

Känns ju lite som att budskapet blir att du inte duger som du är ...

 

Sen så finns det absolut undantag, om det finns fisk för att hälsan är i fara eller att

man behöver gå ner i vikt pga att man är kraftigt överviktig. Det förstår jag absolut.

Men i många fall är det ju normalviktiga( eller tom smala) som vill gå ner i vikt-

Och då blir det farligt! Det är ohälsosamt.

Vad tycker du? Håller du med eller har du/ni anda åsikter?

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards