Alla inlägg den 25 maj 2014

Av Annie - 25 maj 2014 15:00


Jag vill till och från byta mage med nån annan. Har en krångel mage.

Innan jag blev sjuk i min mage för 8 år sen, hade jag aldrig problem

med min mage. Men för 8 år sen började smärtorna. Och det blev mer och mer.

Blev så dålig till slut, så jag blev inlagd på sjukhus.

 

Diagnosen var i alla fall Gallsten med pankreatit(inflammation i buksportkörteln).

Jag hade gått med min gallsten ett tag, så det hade gått vidare till buksportkörteln.

Min buksportkörtel hade blivit inflammerad och dålig.

Det är  allvarligt även för en ung människa. Låg inlagd länge och det tog

lång tid att bli bättre. Operation och lång rehabtid. Dropp och morfin.

Sen dess har jag en känslig mage.

Jag undviker fortfarande att äta alltför fet mat, tex pizza.

Även fast jag inte har nån gallblåsa längre så, så kan jag fortfarande känna av när

jag äter vissa saker. Och försöker undvika att äta det.

Ja det som inte dödar, gör dig starkare!

 

Det är ok med magen. Det blir bättre efter ett tag. Jag är ganska van nu.

Det finns dem som har det värre. Ville bara skriva av mig lite idag.

Nu ska jag vila lite. Sen gå ut i solen ....

 

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards