Direktlänk till inlägg 14 juni 2014

Träningsberoende

Av Annie - 14 juni 2014 13:15

 


Veckans sista träningspass idag. Har kunnat tränat/gjort min rehab ganska många ggr denna vecka.

Det är jag både glad och tacksam för. För lika väl som att jag har lite bättre dagar, så kommer även

sämre dagar också. Sjukdomen funkar så.

Men för varje vecka och månad som jag kan träna hyfsat regelbundet, så stärks min kropp lite.

Så det är bara att köra på i den mån det går. Jag lyssnar även på min kropp, det måste jag göra.

 

Dagens träning vart också  styrketräning och powerwalk.

Jag tycker verkligen Att styrketräningen är så Kul nu. Och det hjälper mig att bli starkare.

Jag älskar att träna ben. Så motiverande också att jag fått mer vältränade ben nu.

Har hållt på med styrketräningen  i ca 1 år nu. Och jag älskar det. Jag ska bli friskare!

Jag är helt träningsberoende! En underbar känsla.

 

Hoppas du har en fin Lördag!<3

 
 
Snöflinga

Snöflinga

14 juni 2014 13:48

Hur har din styrketräning förändrats sedan du började? Vad kunde du göra då och vad kan du göra idag? :) *nyfiken*

Ang ECT så får din vän jättegärna läsa mitt inlägg jättegärna skriva om sin erfarenhet till mig, så kan jag lägga ut det på min blogg och visa att det finns annorlunda upplevelser än min. Men såklart bara om hon orkar och vill ;)

Kramar
~Snöflinga~

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

14 juni 2014 14:07

Den har förändrats en hel del sen jag började, och det är så kul och peppande.
När jag började träna, så började jag först träna Utan vikter. Och nu ett år senare tränar jag alltid Med vikter. Och mer repetitioner av övningarna också. Jag har blivit starkare i kroppen och lite mer vältränad, så jag ser verkligen resultat också, så kul! ;-)

Det var väldigt länge sen hon fick det. Det var på 70-talet och det var min mamma

 
Ingen bild

Bea

14 juni 2014 17:20

Ja du, Annie... det här är ett beroende du ska vara glad för! Det finns de som är beroende av mkt värre saker!!! =)
Du ska vara stolt över dig själv, du är superduktig!
Varm kram

Annie

14 juni 2014 17:25

Tack snälla! :-)
Ja det här känns som ett väldigt positivt beroende ;-)
Åh tack så mycket! ;-)

Kram kram/

 
natalia

natalia

14 juni 2014 17:32

Så sjukt duktig!
Kram o ha en fin kväll.

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

14 juni 2014 17:35

Tack snälla! :-)
Detsamma!
Kram :-)

 
Life of Johanna

Life of Johanna

15 juni 2014 10:36

Härligt att det går bra, så du kan stärka din kropp

http://lifeofjohanna.se

Annie

15 juni 2014 21:06

Tack ;-)
Ja det är skönt, hoppas det håller i sig nu.

 
natalia

natalia

15 juni 2014 18:38

Hej!
Tänkte bara skriva att jag i veckan kommer åka till Polen. Ska uppdatera så mycket som möjligt. Och hoppas att du fortfarande kommer besöka o kommentera bloggen. Om du vill att jag fortfarande ska kommentera din blogg när jag är i Polen så kan vi göra ett bloglovin byte. Men då måste du kommentera i in blogg med! Säg till när du följer o vilket nummer du får. Så följer jag dig när du gjott de :D

Kram

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

15 juni 2014 21:07

okej ;-)
Ha en trevlig resa! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards