Alla inlägg under juni 2014

Av Annie - 5 juni 2014 13:30


Har tänkt ett tag nu på att ha frågestund. Och nu blir det av. Det blir min första frågestund på bloggen.

Så nu har du chansen att fråga nåt som du kanske undrar, eller är nyfiken på ?! Eller vill veta ?

Jag ska försöka svara så bra jag kan!

Så nu har ni chansen! Passa på ;-)

 

 

 

 

 

 

Av Annie - 4 juni 2014 16:15


Min onsdag började med rehabträning/ styrketräning imorse. Styrka för ben, mage och rumpa.

Veckans 3:e så imorgon blir det vila från styrkan.

Har inte kört nån kondition idag heller. Har fortfarande ont, även om det är lite-lite bättre.

Men det är bara onödigt att utmana vaden, ifall det skulle bli sämre. Och det skulle det nog bli då.

Kommer faktiskt på mig med att sakna konditionen. Har mest gillat styrketräningen tidigare.

Men jag tror att konditionen hjälper mig mer än vad jag trott.

När jag tänker efter så hjälper konditionen mig att slappna av och minska lite på värken.

Vid träning frigörs ju massor av endorfier och ämnen från kroppen. Och en av dem ämnena

är kroppens eget ämne som liknar morfin. Kroppen är ganska smart ibland ändå!

 

Har värk nu. Men jag tar mina paraflex( muskelavslappnande) och smörjer med heatlotion.

Får försöka göra det bästa av situationen. Hur mycket jag än vill, så kan jag inte trolla bort

min värk eller sjukdom. Det är som det är. Lika bra att försöka göra det bästa av nuet och stunden.

 

 

 

Är det ok för Michael Jordan att förlora ibland, så är det ok för mig att förlora ibland också.

Det gäller att samla sig, ladda om batterierna och samla nya krafter.

Det är ok att drabbas av nederlag, det gäller bara att samla sig efter en stund och resa sig upp

på nytt och fortsätta kämpa. För så är livet, helt enkelt! Mer eller mindre ..

Jag fortsätter, tar nya tag och kämpar på. Och hoppas på att kunna köra kondition imorgon.

 

Hoppet är det sista som lämnar människan. Ge aldrig upp. Du är värd att fajtas för!

 

 

Av Annie - 3 juni 2014 11:30



Har fått ont i hö vad.

Vet inte vad jag har gjort eller varför jag har ont där.

Det är nog inte benhinnan eller träningsvärk iaf.

Så det blir (tyvärr) att ta det lungt med med konditionsträningen nu ett tag.

Trist, men sant.  Så det onda där får vila lite ..

Nån som har nått tips på vad det kan vara?

På hö vad, på sidan. Ganska nära foten har jag ont.

Misstänker om det kan vara nåt så enkelt som för tajt snörade träningsskor,

eller att jag trampade lite snett häromdagen. Kanske ..

Fick ont idag på konditionsrundan, så rundan vart en väldigt kort promenad.

Kom på mig själv med att sluta tänka på nacken och det onda ett tag ..

Så kanske nån fördel med det. Det låter kanske konstigt men det kändes nästan,

skönt att få ont nån annanstans. Få känna att kroppen är mer än diskbråck & nacke.

 

Nog om det. Och om onda kroppsdelar.

Det vart träning idag med. Träningsövningar/styrketräning! Skönt att det gick bra.

Träning för ben och mage. Veckans 2:a kortare pass. Träning är beroendeframkallande!

Och kul och motiverande! Och läkande.

 

 

 

 

 

Av Annie - 2 juni 2014 13:45

Hoppas Du har lika fint väder som jag har idag!

Här är det sol och hyfsat varmt. Skönt.

Jag trivs som bäst på sommaren.  Gillar sommaren bäst av årstiderna ;-)

 

Har värk idag.  Men är jag för mycket still blir jag ännu stelare och får mer ont.

Så tog beslutet att träna ändå. Men mjukare träning.

Träningen blev kortare pass styka och kondition 5 km.

Värken och smärtan ska inte få ta över mitt liv!

Jag lägger ju nästan aldrig upp bilder på mig själv, men idag är ett undantag ...

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards