Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Annie - 3 augusti 2014 14:30

 

 


Endel kanske tycker att det här bara är en text och klagomål. Men det tycker inte jag!

Långt ifrån .. Det är precis så här det ser ut för vårdbiträden, undersköterskor (och även sjuksköterskor).

Allt, precis allt i den här texten stämmer! Skrämmande men sant. Pratar utifrån egna erfarenheter.

 

Jag har själv jobbat många, många år inom vården så jag vet hur arbetssituationen ser ut för dem

som befinner sig där nu. Det är en väldigt stressig arbetssituation, det är tungt både fysikt & psykiskt,

dåligt betalt etc etc. Jag kan egentligen rabbla upp hur mycket som helst som sliter ut vårdpersonalen ..

För det är människor och vårdpersonal Inga maskiner! ...

 

Det är helt galet att det inte satsas mer på vården och vårdpersonalen. Dem gör ett otroligt bra jobb!

Vem ska annars ta hand om dig om du blir sjuk? Både ung som gammal kan man bli sjuk och

behöva vård!

 

Kan även vara risker med jobbet. Oavsett om man jobbar på sjukhus,sjukhem eller äldreboende.

Mina diskbråck och min värk är antagligen en arbetsskada pga av ett lyft. Finns andra risker också.

 

Tyvärr skulle jag nog aldrig råda nån att jobba inom vården! Som arbetssituationen ser ut ...

Trist,verkligen! Men så ser verkligheten ut.

 

Tråkigt för det kan också vara ett givande arbete, att få möjligheten att hjälpa sjuka människor!

Att få hjälpa nån till ett bättre liv. Att få så mycket positivt tillbaka både från patient/ och eller anhöriga.

Då känns det bra i hjärtat, det vill jag lova!

 

Vad tycker du? Har du erfarenhet i ämnet? Kanske du själv har jobbat inom vården? :-)

Kommentera gärna ;-)

 

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards