Direktlänk till inlägg 4 augusti 2014

Sluta tävla mot andra. Börja tävla mot dig själv!

Av Annie - 4 augusti 2014 16:00



Hej på er fina läsare!<3

 

Den här dagen har bara rusat iväg känns det som, gått så fort.

Men jag tycker generellt att det är så. Tiden går så fort .. Kanske kan stanna upp den lite? :-)

Nej det blir nog svårt. Haha ;-)

 

Min dag började med besök på Hc, sen vart det apoteket en sväng.

Sen hem med röda pärlan( bilen alltså;-) och äta lunch.

På em har jag stått framför datorn försökt hitta kurser till Vt 15, att söka sen. På högskolan.

Även kollat lite på Yrkeshögskolor, men det har jag inte riktigt koll på än. Puh ..

Har börjat i alla fall. Nu är det nog med det för idag!

 

När sambon kommer hem blir det middag och efter det blir det träning!!

Jaa, vad kul. Hade vilodag igår, så det blir härligt att köra igång igen!! yea yea ...

Planerade in träningen på kvällen idag, också pga av värmen. Tänka lite smart! och va rädd om kroppen.

 

Blir styrketräning (och ev kondition). Härligt det blir. Taggar nu kan man säga!!!

Dags att bli lite, lite starkare! Jag kommer att fortsätta träna så länge jag lever. Det lovar jag!

 

Exercise keeps your spirit lifted and your mind healthy and active!

The best project you will ever work on is you!

 

Ge aldrig, aldrig upp. Det blir bättre! Det är aldrig bara regnigt i livet, solen kommer att titta fram igen!

 

Pepp och motivation kommer här ;-)

 

 

     

 

 
 
Emm

Emm

4 augusti 2014 20:45

Svar: jag jobbar numera som förskollärare. :)
Håller verkligen med om att tiden går snabbt nu. Kram

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

Annie

4 augusti 2014 21:28

Jaha okej ;-)
Ja verkligen, den flyger förbi! ;-)

Kram/

 
Vilja

Vilja

4 augusti 2014 20:51

Bra inlägg!! Man kan inte jämföra sig med andra hela tiden, för då blir man garanterat aldrig nöjd och går runt med en negativ känsla inombords. Det finns alltid någon som har nåt man själv saknar.

Tror också det kan vara lätt att missa att glädjas över sina egna framsteg ifall man fokuserar för mycket på andra.

Hoppas det går fortsatt framåt för dig! :)

Kramar!

http://attviljamabra.bloggplatsen.se

Annie

4 augusti 2014 21:31

Tack så mycket! :-)
Precis! Man ska jämföra sig med sig själv, mycket bättre :-) ;-)

Precis tror jag med :-)
Tack så mycket! Jag tror att det kommer göra det nu :-)

Kul att du tittade in ;-)

Kram!

 
Ingen bild

Bea

5 augusti 2014 01:11

Härliga du! :) Med energi och ett glatt sinne kommer du fixa det mesta! Du kommer att nå ditt drömjobb det vet jag. Det finns alltid vägar att gå, funkar inte den ena så finns det med all säkerhet en annan. Det gäller bara att kämpa på, aldrig någonsin ge upp.

Vad bra skrivet, det där på bilden: Äter du klokt o tränar sköter vikten sig själv! Själv äger jag ingen våg, det där är ju bara en siffra, huvudsaken är att kroppen får må bra.

Önskar dig en fin dag, när du vaknar (antar att du sover nu... det är bara jag som är lite knäpp så här på sommarlovet o sitter uppe o njuter lite av stillheten) ;-)

Kramar från mig

Annie

5 augusti 2014 08:59

;-) Tack så mycket fina Bea!:-)
Ja jag hoppas det med( och jag tror nog också det ;-) Precis bara kämpa!:-)

Vad bra :-)Precis man vet ju när kroppen mår bra! ;-)

Tack så mycket! Önskar dig med en fin dag ;-)
Ja jag låg och sov då ;-)
Inte är du knäpp heller

 
Ingen bild

Bea

5 augusti 2014 12:07

Hahah!!! :) Jag skrattar jag. Du är verkligen kortfattad!
Nej, jag skojar bara, vet ju vad problemet är...
Hoppas du har en toppendag och kom ihåg att du är en toppentjej!
Kram

Annie

5 augusti 2014 12:22

Ja eller hur Bea! ;-) haha .. kortfattat verkligen, inte ens hela den meningen fick vara med ..
Ja precis, det är bra .. ;-)

Tack goa du! ;-)Det är du med, glöm inte det! :-)

 
natalia

natalia

5 augusti 2014 13:32

Tycker tiden går allt för fort, verkligen!! Skolan börjar snart ju ;(

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

5 augusti 2014 13:40

Javisst gör den! Ja förstår vad du menar ..

kram!

 
luvcatz

luvcatz

5 augusti 2014 17:10

Bra stärkande quotes :)

Sv: javisst ere trevligare att mötas irl o va pratglad. Jag öppnar mig inte heller för folk jag inte känner men kan vara en snackpåse ihop med vännorna :)

http://www.luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

5 augusti 2014 18:16

Tack så mycket :-)
Jag gillar quotes! :-)

Precis :-) Jag är likadan ;-)
Ja med vännerna babblar jag med mycket ;-)

 
Vivi

Vivi

5 augusti 2014 18:32

Håller med dig helt ut, har lite samma tänk när det gäller kroppsideal att inte jämföra sig med andra osv, men det gäller alla aspekter av livet ju !
Det är så härligt att läsa din blogg och de positiva inlägg du skriver, jag känner igen så mycket av ditt tänk, men ibland glömmer jag och då är det bra att bli påmind <3
Kram

http://www.missvivis.se

Annie

5 augusti 2014 18:42

Kul att höra :-)
Ja precis, verkligen så är det!
Absolut :-)

Å tack, vad kul att du tycker det ;-)
Ja precis så kan det ju vara .. ibland är det bra att bli påmind ;-)

Tack för fin kommentar, det gör mig glad ;-)

Kramar!

 
Snöflinga

Snöflinga

5 augusti 2014 22:10

Så många kloka ord :) Tummen upp!

Massor av kramar, tack för att du alltid är så go och glad, jag ler alltid när jag läser dina fina inlägg!

Kramar

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

6 augusti 2014 08:40

Tack så mycket! :-);-)

Åh vad du glädjer mig med dina kommentarer! :-)
Så fina kommentarer, tack för det! :-)
Vad roligt att höra att du ler ;-), det gör mig så glad! :-)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards