Direktlänk till inlägg 11 augusti 2014

Ny vecka. Nya möjligheter och Ny Träning!

Av Annie - 11 augusti 2014 14:30


 

Denna vecka och måndag började på bästa tänkbara sättet.

Just det! Dags för träning igen! Yeaa ...

Körde Styrketräning, pilates och kondition. 70 min styrka & pilates för ben, rumpa & rygg!!

Kändes enormt bra och euforiskt!! Får såna eufori-känslor vid ben & rump-passen. Lycka!

Efter dessa 70 minuter, vart det även pw/jogging 5 km. Började regna under turen ...

Men vad gör det? Det motiverar mig bara ännu mer! Faktiskt, det är så :-)

 

Nu Glad, Nöjd, Lycklig och tillfreds. Träningen gör så otroligt mycket för kroppen & sinnet!

Nu kan jag inte förstå varför jag inte tränade innan jag blev sjuk? Är så totalt biten av träning!

Det ger ju såå mycket positivt!

 

 

   

 

 

Har fått en läsarfråga som jag ska svara på. Det kommer svar i ett inlägg i veckan, vet inte vilken dag än bara ;-)

Så håll utsikt efter det! Kommer denna vecka iaf :-)

 

Kram på er:-)<3

 

 
 
luvcatz

luvcatz

11 augusti 2014 21:50

Så bra quote, det översta speciellt :)

Vilken bra start du haft, nä regnet gör inget, det blev juh fint igen, hoppas resten av veckan blir lika bra :)

http://www.luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

12 augusti 2014 08:35

Tack :-)Gillar det, jag med! ;-)

Ja verkligen bra början, hoppas det fortsätter så här nu :-)
Ja hoppas det ;-)

 
attvaraannorlunda

attvaraannorlunda

12 augusti 2014 07:14

Du är en så otrolig inspiration för mig och din positiva energi smittar. Ha en underbar dag.

/kram

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Annie

12 augusti 2014 08:38

Åh tackar för dem fina orden! roligt att höra att jag är en inspiration för dig ;-)

Vad bra att dem smittar ;-)
Ha en fin dag :-)

Kram!

 
Snöflinga

Snöflinga

12 augusti 2014 09:14

Dina endorfiner sprider sig till mig när jag läser dina glada inlägg <3

Vilka kloka citat, de passar ju in på mitt blogginlägg idag :D

Nu ska jag läsa vidare, tror jag missat en del här. KRAM

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

12 augusti 2014 09:28

Åh .. vad roligt att höra snöflingan! :-)

 
SaraEmma

SaraEmma

12 augusti 2014 10:44

Härligt! Visst är det synd att man inte tränade innan, då hade det kanske inte ens blivit så här, med värk och ont och trasig kropp? Kunde jag backa tiden är det det jag skulle ändra på, ta hand om mig själv bättre :-) Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

12 augusti 2014 15:11

Ja det är så härligt! ;-)

Jo så är det ju .. Men så kan det ju vara tyvärr. Men det som varit, har varit :-)
Jag fokuserar framåt, försöker att inte tänka så mycket bakåt :-)

Tar bra hand om mig nu istället ;-)
Kommer fortsätta träna resten av livet :-)

Hoppas mår ok idag :-)

Kram!

 
Vivi

Vivi

12 augusti 2014 14:07

Kan inte du bita mig också ...eller hur det nu funkar ... så jag också kommer igång hahahha ;P
Sv tack snälla för dina fina ord <3
Kram

http://www.missvivis.se

Annie

12 augusti 2014 15:12

Haha ja absolut ;-) det ska jag göra! ;-)

Börja du med vettja, det är så kul ;-)
Det ger så mycket positivt i kroppen :-)

Varsågod!

 
Vilja

Vilja

12 augusti 2014 17:19

Visste inte att du inte tränade innan du blev sjuk. Det ger mig ännu mer pepp, för då är det ju alltså inte försent att sätta igång för mig heller! :)

Blir så nyfiken på hur ditt liv ser ut, skriver du såna inlägg också ibland eller håller du dig till träningen och att övervinna sjukdomen? :)

Många kramar!

http://attviljamabra.bloggplatsen.se

Annie

12 augusti 2014 17:32

Var i stort sett otränad när jag blev sjuk.
Tränade lite för kanske 7-8 år sen , men det var lättare träning och konditionsträning. Ingen styrketräning då.

Och nu är jag Helt biten på styrketräningen! Det är så kul!:-)och peppande ;-)

Skriver såna ibland också :-) men det är nog mest träning här ;-)Tycker det är så kul att dela med mig av träningen och skriva om det, så det blir oftast såna :-)

Lite om mig: Jag är i 30+ åldern, är sambo i hus på landet. Gillar att träffa vänner :-)
Kommer från Sthlm från början ( men bor inte där nu .. ;-)
Är glad ( oftast;-),har blå ögon och är envis ;-)

Fråga mig gärna om du är nyfiken på nåt! :-)
Jag tycker bara sånt är kul! ;-)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards