Direktlänk till inlägg 18 augusti 2014

Förändringens vindar blåser över mig denna höst

Av Annie - 18 augusti 2014 19:30



Hej Blogg-vänner och läsare!<3


Har visst inte skrivit på 3 dagar. Ovanligt för att vara mig ;-)

Orsaken är måendet som inte varit tipptopp.

Men inget varar för evigt, inte ens sämre mående. Så snart kanske ;-)

Har haft en del att fundera på och kolla upp vad gäller studier och utbildning också.

Min hjärna går nog på högvarav just nu! Mycket tankar och planer.

Men jag tycker samtidigt att det ska bli kul att det sker lite förändrigar i mitt liv. Förändringens höst ;-)

Börjar studera på måndag den 25:e .. Jag studera wow  .. ;-)

Har inte studerat sen jag gick ut gymnasiet och det var MÅNGA år sen ... Så det blir nytt för mig ;-)


Har även anmält mig till Högskoleprovet! Lite wow igen, spännande.

Har inte gjort det provet innan, så det blir nytt det med ;-) Så det blir att "plugga" lite inför det med.

Känns ändå kul att börja studera. Hoppas att det går bra för mig trots sjukdomen och värken.

Men jag är otroligt seg och envis, så jag ger mig inte i första taget. Det bara ska GÅ ;-)



Lite bilder från helgen. Och Ja jag äter godis jag med :-) Inte ofta, men det händer ;-)

Som jag skrivit om förut, så tror jag verkligen inte på förbud! Tror bara det är svårt att hålla i längden ..

Jag tror på sunt förnuft och leva ett liv som man mår bra av! Det håller längre :-)

Ja det vart True blood också. Jag är helt fast i denna serien ;-)




        




 
 
Sofia

Sofia

18 augusti 2014 20:04

Klart du ska unna dig lite smarrigt godis :D <3

Ja hösten är verkligen igång när alla höstprogram börjar, bara att acceptera :D

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

Annie

18 augusti 2014 20:19

Eller hur! ;-)

Ja precis ;-)
Hösten kan ju vara mysig också på sitt vis!:-)

Kram!

 
SaraEmma

SaraEmma

19 augusti 2014 10:42

Spännande att börja läsa! Det kommer nog gå jättebra, du verkar taggad :-)
Mmmm... godis är min stora last ;) Ska försöka dra ner lite på det... Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

19 augusti 2014 11:23

Ja det blir nåt bytt och spännande :-)
Tack! hoppas det ;-)

Ja .. godis är gott ;-)

Kramar!

 
Snöflinga

Snöflinga

19 augusti 2014 12:38

Hihi, som att gå första dagen till skolan igen :D Så spännande och pirrigt :)

Lycka till på Högskoleprovet, antar att du har hittat sidan på nätet där man kan göra gamla prov?

Godis är gott, ibland :) Och då är det bättre att äta lite om man är sugen - du är så klok så klok :D

Kramar och krya på dig <3

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

19 augusti 2014 13:10

Ja precis! ;-)Blir nytt och spännande :-)

Tack så mycket ;-)Ja det har jag! :-)
Blir att gå in där och "plugga", speciellt matte-delen, det är inte min starka sida :-)

Tack så mycket vännen! :-)
Roligt att vi hittat varandra på twitter! ;-)

Tack och KRAM!:-)

 
Vivi

Vivi

19 augusti 2014 13:38

Klart man sa unna sig saker, jag tror inte heller på förbud! Tror man också ska vara stolt över de små framstegen, jag är tex stolt över att jag hållit mig borta från sötsaker denna veckan, så godis/sockerberoende som jag är är faktiskt 1½dag bra jobbat :P
Ush hoppas du mår bättre snart, kan d vara påverkad av vädret ? Det blev ju "höst" väldigt snabbt, gick från strålande sol till regn och kallt direkt, tror så snabba förändringar påverkar mer än man tror.
Sv. tusen tack vad gullig du är och desamma !!!!
Kramar

http://www.missvivis.se

Annie

19 augusti 2014 13:52

Vad bra gjort :-) Det ska du vara riktigt stolt över! Jag förstår vad du menar ..
Tro det eller ej, jag var en riktig godisråtta förut! Så har dragit ner ganska mycket på det, men äter fortfarande ibland på helgen ;-)

Ja kanske, men sambon var sjuk innan också, så tror jag fick en släng av det han hade ..

Tack! ;-)Det är du med! :-)

Kram!

 
Lucydee

Lucydee

19 augusti 2014 21:09

Härligt att börja med studierna igen efter ett antal års uppehåll :)

sv:Jag har kommit in på vård och omsorgs utbildningen kommer skriva lite mer om det imorgon :)

Oj va sent men va skönt ändå :)

http://shawtygetloose.devote.se

Annie

19 augusti 2014 21:15

Ja det blir kul!
Var ju jätte längesen jag pluggade sist ;-)
Mer taggad nu ;-)

Aha okej jag är utbildad undersköterska men nu blir det annat ;-) Inget mer vården för mig i alla fall :-)

Det är ju högskolan ;-):-)

 
Vilja

Vilja

19 augusti 2014 22:56

Spännande med högskoleprovet. Har gjort det och man behöver plugga ganska mycket om man vill ha ett riktigt bra resultat. Bäst är att träna på gamla prov som man kan hitta på nätet. Se till att de är av den nya typen bara :)

Roligt att du har så mycket på gång :)

Kramar <3

http://attviljamabra.bloggplatsen.se

Annie

20 augusti 2014 08:49

Ja det blir spännande och nytt ;-)
Har misstänkt det, jag ska försöka plugga ganska mycket inför det, speciellt på matte-delen .. för det är inte min starka sida tyvärr ..
Har en ingenjör hemma och han är jätte bra på matte och IT, så det är ju en hjälp på vägen ;-)

Precis jag tänkte göra så, gå in på den sidan och kolla på provet/proven innan :-)
Tack! ja det känns kul ;-)

Kramar!!

 
natalia

natalia

20 augusti 2014 15:40

Inte tiptop här heller..vart så himla seg! ;/

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

20 augusti 2014 16:09

Vad trist! :-(
Hoppas det blir bättre för dig :-)

Jag känner mig i alla fall bättre idag ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards