Direktlänk till inlägg 4 september 2014

Konditionsträning!

Av Annie - 4 september 2014 18:00

 

Då jag gärna vill variera min träning, så vart det konditionsträning idag.

Bra för kroppen också att köra lite olika träningformer. Även om styrketräningen är min favorit!

Så min morgon/fm började med konditionsträning. Härligt! 6 km i spåret. Med musik i lurarna!

Bara på med träningskläderna och löpar-skorna och ge sig ut! Och solen sken, kan det bli bättre? ;-)

 

Är det nån av er fina läsare, som har tips ang problem med benhinnan?

Jag känner av min benhinna till och från. Jag joggar på mjukt underlag och stretchar efteråt,

men ändå kan den spöka till och från.

Nån av er som har tips, på vad man kan göra för att det ska bli bättre? Tacksam för tips ;-)

 

Idag är jag glad och hoppfull. Jag känner tilltro inför framtiden och jag känner mig starkare!

Det hade jag aldrig trott för 1,5 år sen när jag var så sjuk.

Det jag vill säga med detta är att det blir bättre!

 

 

 

 

 
 
Snöflinga

Snöflinga

4 september 2014 18:37

Kommer inte ihåg om jag tipsat om denna förut;

http://www.foreverliving.se/shop/category/fitness/product/aloe_msm_gel

Den är jättebra, jag har problem med en överansträngd axel till och från (från mitt hästliv, allt mockande och sopande). Efter behandling med denna salva i några dagar försvann det, och om det ibland känns lite smörjer jag bara och vips är det borta igen!

Härligt väder idag, sommarväder mitt i det som såg ut att vara höst bara för några dagar sedan :)

Kram

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

4 september 2014 19:11

Inte jag heller ;-) Men tackar för tipset! :-)
Ska kolla det! :-)

Aha vad bra! :-)

Ja verkligen, jag har också haft fint väder idag. Så härligt! ;-)

Kram!

 
SaraEmma

SaraEmma

4 september 2014 20:03

Vad härligt det låter! Vill också ut i skogen och power walka! Tack för pepp, jag hoppas du har rätt, att det blir bättre! Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

4 september 2014 20:11

Tack så mycket! :-)
Ja det är härligt, älskar att motionera i naturen ;-)

Varsågod :-)
Ja hoppas det blir bättre för dig nu snart ..

Stor kram!

 
Vilja

Vilja

4 september 2014 20:11

Är det den främre benhinnan?`

Hade också mkt problem med den men ordentlig värmemassage fungerade toppen för återhämtningen. Använde nackmassagekudden på benet istället(den passar bra där också) och blev av med smärtan dagen efter användning, jämfört mot innan då jag kunde gå med smärtan efteråt i ca 4-5 dagar.

Annars har jag tyvärr inget förebyggande tips, utan enbart det återhämtande ovanför.

Hoppas du blir av med det där!!

Kramar! <3

http://attviljamabra.bloggplatsen.se

Annie

4 september 2014 20:22

Ja precis den främre benhinnan är det!

Aha okej, samma som mig då. Har haft problem med det till och från, så fort jag börjar köra mer kondition(jogga, löpträna) så känns det igen/börjar göra ont.

Tack för tipset! :-)
Har du provat nåt liniment, som värmer på benhinnan nån gång?

Tack så mycket! ;-)Jag har inte jätteont, men jag känner ju av det ändå.

Kramar *hjärta*

 
luvcatz

luvcatz

4 september 2014 22:04

Vilken bra dag :) du e ett härligt energiknippe o ja blir glad av att läsa när du mår så bra, livet e verkligen upp o nergångar :)

Jo, jag har gallstenar o de e skönt att veta att jag förutom det är frisk, så nu inväntar ja tid för att operera bort dem :)

Ha en fin kväll :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

5 september 2014 08:29

Tack! Ja den var bra :-)
Tack så mycket vännen ;-)kul att du tycker det :-)

Ja så är livet, det går upp och ner :-)

Vad skönt att du ska få operera bort dem, så du får må bättre :-)Har ju också opererat bort gallstenar.

Ha en fin fredag :-)

 
Life of Johanna

Life of Johanna

6 september 2014 08:32

Läckra träningsbyxor :)

http://lifeofjohanna.se

Annie

6 september 2014 08:36

Tack så mycket Johanna! ;-)
Jag gillar dem verkligen :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards