Alla inlägg under september 2014

Av Annie - 14 september 2014 17:00




1. Vad gör du om 5 år?  Förhoppningsvis är jag utbildad hälsopedagog eller personlig tränare!

2. Säger du vad du tycker?  Ja det gör jag. Jag är inte rädd för att hävda min åsikt ..

3. Vad har du för mobil?   Samsung! Så bra ;-)

4. Är dina vänner viktiga?  Ja. Jätte viktiga ..

5. Tror du på liv efter döden?  Ja det gör jag nog ...

6. Hur bor du?  På landet i hus ...

7. Vilka länder har du besökt?  Österrike, Tyskland, Danmark, Grekland, Cypern, Turkiet, Lanzarote bla ...

8. Gillar du äventyr?  Ja ...

9. Nämn en av dem bästa böckerna du läst?  "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf.

10. En drömresa du har?   Usa ...

11. Vilket stjärntecken är du?  Oxe ...

12. Vad har du för ögonfärg? Dem är väldigt blåa ...

13. Vad är ditt drömyrke?  Att jobba med hälsa och träning! Hellst hälsopedagog eller Pt ..

14. Tycker du om frukt?   Ja, det är gott!

15. Har du legat på sjukhus?  Ja det har jag. Ingen rolig upplevelse ...

16. Vilka ställer har du bott på/i?  Stockholm och Norrland ;-)

17. Har du varit på språkresa?  Ja det har jag ...

18. Är du vegetarian?  Nej det är jag inte ..

19. Har du bantat nån gång?  Nej! Skulle aldrig få för mig att göra det heller ..

20.Vad äter du oftast till frukost?  Havregrynsgröt och kaffe ...

21. Föredrar du baggy eller tajta jesns?  Tajta jeans ;-)

22.Vad gillar du bäst med hösten?  Att tända ljus, kolla filmer och elda i våran kamin ;-)

23. En av dina favoritdrinkar? Dricker ej alkohol nu, men annars "Sex and the city"-drinken Cosmopolitan!

24. Är du yngst i syskonskaran?  Ja!

25. Om du "måste" ta bort ditt facebook-konto eller bloggen, vad tar du bort?  facebook ...

 

 

 

 

 

Av Annie - 13 september 2014 11:00


 

Jag känner mig så sjukt nöjd nu. Dagens träning är gjord och det var ett mastodont-pass.

Ett pass för ben/rumpa & mage. Kände för nytt personligt rekord idag ...

Så det vart det! Värmde upp passet med 130 squats (och det är nytt rekord) med vikter.

Sen vart det massor av andra övningar med bla utfallen, tåhäv och benlyft. Vikter på alla.

 

Vaknade imorse med lite tandvärk, men ja .. det motiverar mig bara ännu mer.

(Samma tand som jag rotfyllde för ett bra tag sen ..) men jag har en tid inbokad snart iaf.

Hoppas jag slipper gå dit innan det, men det blir som det blir ;-)

Så tandvärk stoppar inte mig. Jag känner verkligen att den inre styrkan växer samtidigt.

som musklerna! Det är det jag älskar med träningen! Sån boost för måendet!

 

 

 

 

Av Annie - 11 september 2014 19:30


Jag har värk nu och ont ... men imorse hade jag ingen värk.

Värken begränsar mig ...  men den begränsade mig ännu mer för 6 månader sen.

Jag har inte hunnit med allt idag ... men jag jag har hunnit med mycket.

Jag är inte värkfri  .... men jag har mindre värk.

Visst jag har ont .... men jag har ändå kunnat Träna, Plugga, Baka scones & Laga mat.

 

Så det blir bättre det vet jag! Det onda jag fått nu, är inte det värsta som kan hända. Faktiskt inte ..

Det är ändå förklarligt-för jag har ju "gjort mer saker" idag. Så jag grämer mig inte-jag ser istället sambandet.

Plus att det "onda" går över fortare nu ... än vad det gjorde för 6 månader sen.

 

Och det är framsteg-trots det onda. Jag är starkare än värken!

Så värken sänker mig inte, men jag lyssnar på den och tar in kroppens signaler.

Jag lyssnar på kroppen och gör som den vill. I alla fall nu ikväll.

 

Nu blir det en kopp te och scones. Med tända ljus.

 

Hoppas du får en fin kväll, kära läsare!<3

 

 

 

Av Annie - 9 september 2014 11:30


Efter gårdagens vilodag var det dags igen idag att köra på med TRÄNINGEN.

Passet gick riktigt bra. Det var ett ben/rump-pass, så mycket endorfoner ingick!

Började passet med 90 SQUATS och 45 Utfall, med vikter. (Det var nytt rekord ;-)

Wiie för nytt rekord! Följt av andra övningar. 70 min Styrketräning vart passet ;-)

Känns så otroligt att bra att bli starkare och orkar mer reps/sets och vikter!

Det är verkligen Motivation. Och lycka!

 

-Forskningen visar att Fysisk träning är ett av dem effektivaste verktygen för att höja

och stabilisera den övergripande Självkänslan-

 

Så det finns till och med bevis!

Träning ökar både den fysiska och det psykiska måendet!

 

Glädje. Styrka. Lycka. Självkänsla och Självförtroende. Allt blir bättre. Jag lovar!

 

Träning. Pepp och Motivation!!

 

 

 

 

 


Pink är så grym. Vilken kvinna, vilken fysik och vilken förebild hon är! Sen så sjunger hon ju otroligt bra också ;-)

Har du nån förebild, kära läsare? :-)  En av mina är definitivt Pink.

 

Kram på er!<3

 

Av Annie - 8 september 2014 16:15


Ja .. idag har jag världens TRÄNINGSVÄRK i mina ben. Mer än tidigare någonsin! Men jag klagar inte ;-)

Det betyder att jag gör nåt rätt på mina träningspass. Träningsvärk är den positiva värken.

Hade egentligen tänkt köra konditionsträning idag, men skippar det. Vilodag idag istället!

Vilodagarna är lika viktiga dem! Vilar man inte, så bryter man ner det man tränat upp.

Så glöm inte vilodagarna ;-)

 

Har annars spenderat dagen med att plugga. Plugga matte och Data/IT.

Så det är mycket ekvationer, x och y och datainformation i min skalle nu.

Det är avancerat och lite svårt, men jag tycker samtidigt att det är kul också.

När man ska lösa ett tal, som man först tycker ser svårt ut .. Tänker, löser det och sen kollar man svaret.

Och det är rätt .. Då blir man glad! Jag är inget mattesnille långt ifrån, men jag börjar nog förstå lite mer iaf.

 

Hur har Din dag varit, kära läsare? :-)

 

 

 

 

Av Annie - 6 september 2014 19:45


1. Föredrar du att ringa el skicka sms?  Skicka sms ;-)

2. Vilken är din favoritdessert?  Definitivt nåt med choklad!

3. Tycker du om sushi?  Ja!

4. Har du åkt Mc?  Ja, det är så kul! Dock inte nu, med tanke på diskbråcken ..

5. Är du en vanemänniska?  Ja!

6. Vilken är din bästa egenskap?  Omtänksam ;-)

7. Vilken är din sämsta egenskap?  Otålig

8. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?  Rumpan ;-)

9. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?  Fötterna

10. Har du nån piercing?  Nej det har jag inte, det är nåt som andra har ;-)

11. Vad är det bästa du gjort?  Utan tvekan .. Ta körkort ;-)

12. Vad fick dig att skratta sist?  När jag tittade på "Vänner". Så bra!

13. Vilka hemsidor besöker du dagligen?  Bloggplatsen, twitter & instagram.

14. Vad föredrar du utekväll el hemmakväll?  Hemmakväll!

15. Vad använder du mest klackar el sneakers?  Sneakers ..

16. Vad gör dig riktigt lycklig? Fina människor, god hälsa & träning ;-)

17. Har du stationär el bärbar dator?  Bärbar ...

18. Vilka språk har du läst?  Engelska och spanska ..

19. Vilka hårfärger har du haft?  En hel del olika. Blont, brunt och svart ;-) Föredrar att vara blond ;-)

20. Hur länge har du bloggat?  Lite mer än 1,5 år ;-)

21. Har du åkt ambulans?  Ja

22. Vad ska du göra efter att du svarat på dessa frågor?  Njuta av fotbad & pedikyr ;-)

 

 

 

Av Annie - 6 september 2014 11:15


Har just avslutat lördagens Träningspass och vilket pass det var. Tjohoo. Vilken power!!

Köttade (haha, vilket uttryck egentligen ;-) ben och rumpa idag! Styrketräning i 80 min.

Började med 85 SQUATS och 40 UTFALL med vikter, följt av andra övningar också. Woop woop!

Supernöjd tjej nu. Jag blir alltid så Glad, Nöjd och Lycklig efter mina ben/rump-pass.

Tror jag orkar ta liite mer vikter nu. Vilken känsla!

 

En helt annan sak. Finsslipar på ett annat inlägg också, som kommer senare idag el imorgon.

Ett annorlunda inlägg, om man tänker på vad jag brukar skriva om. Ett kul inlägg kan man säga ;-)

Så håll utsikt efter det ;-)

 

Bilder från träningen. Styrka. Glädje. Pepp och Motivation!

 

 

 

Av Annie - 4 september 2014 18:00

 

Då jag gärna vill variera min träning, så vart det konditionsträning idag.

Bra för kroppen också att köra lite olika träningformer. Även om styrketräningen är min favorit!

Så min morgon/fm började med konditionsträning. Härligt! 6 km i spåret. Med musik i lurarna!

Bara på med träningskläderna och löpar-skorna och ge sig ut! Och solen sken, kan det bli bättre? ;-)

 

Är det nån av er fina läsare, som har tips ang problem med benhinnan?

Jag känner av min benhinna till och från. Jag joggar på mjukt underlag och stretchar efteråt,

men ändå kan den spöka till och från.

Nån av er som har tips, på vad man kan göra för att det ska bli bättre? Tacksam för tips ;-)

 

Idag är jag glad och hoppfull. Jag känner tilltro inför framtiden och jag känner mig starkare!

Det hade jag aldrig trott för 1,5 år sen när jag var så sjuk.

Det jag vill säga med detta är att det blir bättre!

 

 

 

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards