Direktlänk till inlägg 15 november 2014

Hälsosamt eller ohälsosamt

Av Annie - 15 november 2014 13:13



 


       Den här bilden är enkel, men den säger så mycket. Tycker jag.

       Det finns inga piller som gör jobbet åt dig.

       Finns inte heller några suveräna dieter som gör jobbet åt dig.

 

       Det som behövs är Motion eller träning. Mycket träning. Äta ordentliga, rejäla måltider och sova bra.

       Sömnen är så viktig! Underskatta den inte. Det är då kroppen vilar och laddar om.

       Visst .. sen kanske man ska tänka lite på vad man äter också, men låt det inte gå till överdrift.

       Man kan faktiskt äta godis el chips ibland eller ta en bulle till kaffet. Det gör jag!

 

       Låt inte ditt tänk gå till överdrift. För det tycker jag faktiskt att det gör i vissas fall.

       Jag har med instagram och twitter som många andra. Jag följer några tränings/fitness tjejer där

       och visst det är helt frivilligt, jag väljer att följa dem.

      

       Men när det enda man verkar tänka på är protein, bli av med fett, dricka shakes, räkna kallorier och

       inte äta kolhydrater, då tycker jag inte att det är så hälsosamt längre. Faktiskt inte ..

       Glöm inte att LEVA också. Vi har bara 1 liv, var rädd om det.

      

       Jag tränar för att må bättre, bli friskare, leva med mindre värk,

       och för att träningen gör mig glad, lycklig, starkare och harmonisk inte för att gå ner i vikt el dylikt.

       Och nåt annat ...  Jag tränar för att jag tycker det är KUL :-)

      

       Jag tränar mycket, och visst till en viss del tänker jag på vad jag äter jag också,

       men jag äter samtidigt det jag vill äta också. Är jag sugen på godis en lördag, så äter jag godis!

       Om jag fikar ute med en kompis, så tar jag en kaffe latte.

       Jag skulle aldrig få för mig att hålla på med dieter eller räkna kalorier.

       Jag tänker sunt förnuft. Helt enkelt ..

 

       Vad tycker du? Håller du med, eller har du en annan åsikt? Dela gärna med er! :-)

 

 
 
natalia

natalia

15 november 2014 20:54

Håller med dig!

Svar: Tack finis :) <3

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

15 november 2014 21:57

:-) Varsågod fina du :-)**

 
Life of Johanna

Life of Johanna

16 november 2014 09:33

haha bra bild och det är faktiskt så!!! :)

http://lifeofjohanna.se

Annie

16 november 2014 12:54

Ja verkligen, så är det!! :-)

 
Ingen bild

Bea

16 november 2014 15:25

Hej vännen!

Sååå sanna ord! :)

jag må säga att jag tycker det där är en smula omoget, det du berättar om... Förstår unga tonårstjejer, de vet ju inte bättre, de är rätt nya i det här livet...
Men vuxna kvinnor som håller på så där- Vad ska man säga? Grattis till ett bra liv med fokus på precis rätt värden??? eller?

Ha en forts bra söndag!
Kram kram

Annie

16 november 2014 15:42

Hej vännen ;-)

Eller hur!! ;-)
Ja faktiskt, känns som det gått liite för långt då! känns verkligen osunt ..

Detsamma!

Kramar!*(hjärta)

 
luvcatz

luvcatz

16 november 2014 15:41

Bra o talande bild, kan bara hålla med :)

Det är lugnt, inga attacker hittills - jag saknar lite av träningen, jobigt gå med värk o inte orka ta sig för annat än jobbet o vila, vila vila.... latmasken har vuxit fram o stunder utan värk gör jag inget mer än njuter av friden... meen det kan bara bli bättre :)

Ha en fin söndag!

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

16 november 2014 17:33

Tack :-);-)

Vad bra :-)Förstår dig verkligen.
Njut du och ta det lugnt :-)

Du har så bra inställning vännen :-)

Detsamma!

kram

 
luvcatz

luvcatz

16 november 2014 19:10

Tack :)

Gillar din inställning med :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

16 november 2014 19:31

Varsågod!

Tack så mycket ;-)

 
Emm

Emm

16 november 2014 19:26

Jag underskattade alltid sömnen innan när jag var ung men nu vet jag hur viktig den är. Kram

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

Annie

16 november 2014 19:32

Ja ofta är det nog så :-)
Den är ju så viktig ;-)

Kram!

 
natalia

natalia

16 november 2014 19:32

Haft en bra helg? :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

16 november 2014 19:59

Jodå min dag har vart bra, var i skövde o käkade pizza med en kompis o nu sitter jag o läser HUngerspelen. Vi har den som såndär bok alla i klassen måste läsa...synd bara att vi inte själva får bestämma vilken bok vi vill läsa. För sånna här böcker är inte riktigt min smak ;/ Och då blir det svårt att läsa så sitter o lyssnar på den ;=)

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

17 november 2014 08:26

Vad bra :-)
Aha ok, hoppas det går bra ändå att läsa den ..

Hoppas du får en bra måndag!

Kram

 
Ida

Ida

16 november 2014 20:31

Många försöker hitta snabba lösningar, men de finns ju inte. Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

17 november 2014 08:27

Nä det finns verkligen inte. Bättre tänka sunt :-)

Kram

 
Vivi

Vivi

16 november 2014 22:02

Håller ju med till 100% som du kanske anar :P
Det är ju viktigt att hitta den där balansen och inte varken ge upp eller bli manisk :)
Tack för din fina kommentar <3
Kram

http://www.missvivis.se

Annie

17 november 2014 08:28

Jag anar det, det är bra :-);-)
Ja precis :-)

Varsågod*(hjärta)
Kram

 
M

M

19 november 2014 01:25

Stämmer så perfekt! Jag var så som du beskriver vissa tjejer är på sociala medier. Den här hetsen att vara perfekt, smal, fin ja det perfekta livet.

Det var innan jag blev sjuk kan jag säga. Nu idag gör jag precis som du! Unnar mig en godsak då och då, tränar för att må bättre och för att jag vill det!

Kramar

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Annie

19 november 2014 08:43

Javisst gör det :-)Aha okej.
Det låter bra vännen! :-)
Helt rätt att träna för att må bättre och för att man vill ;-)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards