Alla inlägg den 30 november 2014

Av Annie - 30 november 2014 10:45


         Den närmar sig nu med stormsteg. Endel älskar den, andra ogillar den.

         Var jag än befinner mig så börjar man höra en klagan nu när julen nalkas.

         Hur ska jag hinna köpa alla julklappar? hur ska jag hinna köpa all julmat?

         Hur ska jag hinna förbereda all julmat och städa?

         Vad ska jag köpa för julklappar? hur ska jag hinna köpa alla julklappar?

       

         Inte så många tänker på alla ensamstående föräldrar/fattiga människor/äldre

         som knappt vet om dem har råd att ens köpa julklappar och mat.

         Ja just det, det var det där med julmat också? Och har jag råd med det?

         Kommer jag ens ha mat i kylen till jul och nyår??

       

         Varför har julen blivit en jakt på julklappar, och helst dyra julklappar?

         Vart har gemenskapen och glädjen att umgås tagit vägen?

 

         Man behöver inte köpa massor av julklappar. Julen för mig är glädje och gemenskap.

         Att umgås med familjen och vara tacksam. Tacksam för familjen och livet.

         Jag tillhör den skaran som älskar julen. Jag minns mina barndoms jular som enbart positiva.

         Med umgänge, kärlek och stämning ****

 

      Önskar alla mina fina läsare och bloggvänner en mysig Första Advent<3 Kram på er :)

 

 

   Ps. Titta på adventsstaken, ljuset längst till vänster har visst ingen "krans". Ljuset bredvid har två ;) Haha. ds.

                 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards