Alla inlägg under november 2014

Av Annie - 15 november 2014 13:13



 


       Den här bilden är enkel, men den säger så mycket. Tycker jag.

       Det finns inga piller som gör jobbet åt dig.

       Finns inte heller några suveräna dieter som gör jobbet åt dig.

 

       Det som behövs är Motion eller träning. Mycket träning. Äta ordentliga, rejäla måltider och sova bra.

       Sömnen är så viktig! Underskatta den inte. Det är då kroppen vilar och laddar om.

       Visst .. sen kanske man ska tänka lite på vad man äter också, men låt det inte gå till överdrift.

       Man kan faktiskt äta godis el chips ibland eller ta en bulle till kaffet. Det gör jag!

 

       Låt inte ditt tänk gå till överdrift. För det tycker jag faktiskt att det gör i vissas fall.

       Jag har med instagram och twitter som många andra. Jag följer några tränings/fitness tjejer där

       och visst det är helt frivilligt, jag väljer att följa dem.

      

       Men när det enda man verkar tänka på är protein, bli av med fett, dricka shakes, räkna kallorier och

       inte äta kolhydrater, då tycker jag inte att det är så hälsosamt längre. Faktiskt inte ..

       Glöm inte att LEVA också. Vi har bara 1 liv, var rädd om det.

      

       Jag tränar för att må bättre, bli friskare, leva med mindre värk,

       och för att träningen gör mig glad, lycklig, starkare och harmonisk inte för att gå ner i vikt el dylikt.

       Och nåt annat ...  Jag tränar för att jag tycker det är KUL :-)

      

       Jag tränar mycket, och visst till en viss del tänker jag på vad jag äter jag också,

       men jag äter samtidigt det jag vill äta också. Är jag sugen på godis en lördag, så äter jag godis!

       Om jag fikar ute med en kompis, så tar jag en kaffe latte.

       Jag skulle aldrig få för mig att hålla på med dieter eller räkna kalorier.

       Jag tänker sunt förnuft. Helt enkelt ..

 

       Vad tycker du? Håller du med, eller har du en annan åsikt? Dela gärna med er! :-)

 

Av Annie - 13 november 2014 13:52


   


   Det är nåt väldigt speciellt med svart-vita foton tycker jag. Blir både vackert och mystiskt.

   Även fast bilderna är svart-vita, så säger dem så mycket ändå!

 

                                                           Enjoy!

Av Annie - 11 november 2014 19:31


   Gokväll kära läsare och blogg-vänner<3

 

Hur mår ni idag? Mitt mående är inte perfekt just nu, men helt okej!

Har haft en helt underbar TRÄNINGSTISDAG idag med 2 pass träning! Ett styrketräningspass på fm

och ett konditionspass på em/kväll. Haha inte vilket konditionspass som hellst heller. 10 km pw i friskt väder.

Så jaa .. jag känner mig helt fylld av adrenlin och endorfiner. Vilka lyckakänslor dem är dessa endorfiner!

ALLT blir ju BÄTTRE efter träning. Ja jag är helt euforisk just nu. Hög på träning antar jag. haha.

Jag blir verkligen både lyckligare, gladare och friskare av träning!

 

Bilder från träningen! Träning, styrketräning, glädje, lycka och Eufori!

För ett bättre mående och en friskare kropp!

 

#Rehab #Träning #Styrketräning #Minresa #Nevergiveup #Motivation #Pepp

 

 

 

 

Av Annie - 10 november 2014 16:45


Jag har värk nu-Men imorse var jag värkfri  ...

Jag är inte frisk-Men jag mår bättre idag än för 1 år sen  ...

Jag har inte ett perfekt liv-Men å andra sidan vem har det?  ...

Jag har inte gjort allt jag velat idag-Men jag har pluggat, tränat och tagit promenad  ...

 

Och jag har en fin familj, bästa sambon, vänner och ett underbart fint hus!

Och det är jag så glad och tacksam över. Det finns dem som har det sämre ...

 

Och idag har jag gjort klart 4:e inlämningsuppgiften på min IT-kurs och skickat in den till läraren.

Så snälla håll tummarna för mig ;-)**

 

 

Av Annie - 9 november 2014 13:57



 

Av Annie - 7 november 2014 16:15


Efter några utbrott på datorn och telefon-support med IT-konsulten är jag här.

Ja precis .. datorn krånglade. Den dog .. men jag fick liv i den igen! Puh. Klapp på axeln**

Funkar nu iaf, hoppas det fortsätter så! Så trist när elektroniken strular och speciellt datorn.

 

Annars har dagen varit bra. Har haft en helt pluggfri dag idag.

Så välbehövligt och skönt faktiskt! Blir ändå plugg i helgen. Men inget idag!! :-)

 

Idag har jag tagit det lugnt , kollat på lite serier och TRÄNAT. Yeea!

Haha favoritsysslan för mig ;-) Styrketräning idag. Veckans 4:e och sista träningspass!

Haft sånt enormt flyt med träningen nu. Det känns great verkligen!

Mår så mycket bättre när jag tränar. Verkligen!

 

 

Ha en alldeles underbar fredag, kära läsare och bloggvänner!<3

 

 

Av Annie - 6 november 2014 16:30



Ja bor man i Norrland så tilllhör snöskotrar och även skyltar för dessa ...  

En gammal mjölkpall. Gillar lite gammeldags stil. Charmigt på nåt sätt ... 

 

Av Annie - 5 november 2014 14:15


       Hallå kära läsare & blogg-vänner! :-)

 

Hur är det med er? Bra hoppas jag :-)

Min dag igår var inte tipp topp. Vart för mycket helt enkelt tror jag.

Men idag är det bättre. Ja här har det snöat idag .. Men det försvann lika fort som det kom.

Och jag är nyss hemkommen från frissan! Härligt att komma dit och fräscha till sig lite ;-)

Det vart ljusare (blond igen;-) trimmade till pagen och klippte lugg. Känns bra ;-)

Ungefär så här vart det. Bild tagen från google, så det är inte jag. Men ganska likt ;-)

 

        

 

       Ha en fin onsdag läsare, bloggare och vänner!<3

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards