Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Annie - 18 januari 2015 19:30


        Jag vänjer mig nog aldrig. Och jag gillar den inte, denna tiden i månaden. Humöret blir svängigt,

        irriterat och det värsta .. det onda i magen. Jag kan ta att humöret pendlar upp och ner,

        visst det är också jobbigt.  Men det värsta, enligt mig är mensvärken och smärtorna!

        Får så väldigt ont! För mig hjälper inte Ipren eller dylikt när det gäller värktabletter.

        Jag tar Naproxen eller tom Citodon ibland när det är som värst. Annars blir det olidligt.

        Man kan tycka att man (jag) borde vant mig vid det här laget,

        är ju vuxen så har ju haft det ganska länge. Men det är nog så med smärta,

        man vänjer sig nog aldrig på nåt sätt.

 

       Men som det mesta andra. Så blir det bättre .. 

       Jag har grymt jobbig mensvärk dem 1,5-2 första dagarna i min period.

       Sen lättar värken och försvinner, så det är skönt iaf. Slipper ha det onda alla dagar.

       Och det är jag glad för, verkligen!

       Jag har verkligen provat det mesta för att minska på mensvärken, genom åren.

 

       Har provat värmekudde, vetekudde. Även kört med olika övningar för att lindra värken t ex

       ligga på rygg eller sitta upp och dra upp knäna mot magen, kan lindra lite.  Motion eller träning,

       är bra om det är möjligt. Eller värktabletter m.m

  

       Om du har väldigt ont och inte receptfria läkemedel hjälper, sök då hjälp av vården.

       Finns då andra läkemedel man kan få utskrivna av läkare, som kanske hjälper :) Så var det för mig.

 

                 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards