Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Annie - 3 februari 2015 15:30

   

               Det jag gillar bäst med denna bild är INTE den supertränade fittnesstjejen. 

               Det jag gillar BÄST är texten i bilden! Det handlar faktiskt om att prioritera träning.

              Genom att prioritera träning, så prioriterar du DIG SJÄLV och ditt mående!

              Det beror på vad du prioriterar i livet, väljer du helst att sitta i soffan, framför datorn,

              eller väljer du träningen? ;)

              Även om man har mycket i vardagen och i livet så finns TID för träning anser jag.

              Det är en prioriteringsfråga. Du har tid att träna om du vill träna! ;)

 

              Kanske du är sugen på att träna men drar på det? här är nåt som kanske kan peppa!

              

               Fördelar med att träna regelbundet!

 

            1. Du får ökad energi/blir piggare & på bättre humör.

              2. Starkare immunförsvar! Du blir inte sjuk alls lika ofta. Stämmer verkligen på mig ;)

              3. Bättre sömn. Din kropp blir trött av träningen=du somnar lättare!

              4. Starkare kropp och muskler ;)

              5. Ökat självförtroende.

              6. MInskad skaderisk och ökad blodcirkulation.

              7. Ökad stresstålighet.

              8. Mer av lycko-horminet Endorfin, som frigörs vid träning!

              9. Minskad risk för sjukdomar.

             10. Mindre värk i nacke,axlar & rygg! Nacke & axlar är ju mina "problem-områden",

                  så jag kan säga .. Det stämmer. Värken minskar!

             11. Kan motverka depressioner.

             12. Förbättrad balans och koordination!  Och mycket, mycket mer ;)

 

                  För vem vill inte må bra? ;) Det vill i alla fall jag, så jag tränar ;)       

         

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards