Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Annie - 23 februari 2015 17:45


           Denna måndag började med TRÄNING. Haha, såklart när det gäller mig ;) vad annars?

           Styrketräning för mage & rygg. Och pw på det. Och som vanligt massa endorfiner & power!

           Sen har det blivit pluggande inför morgondagens seminarie på högskolan ..

 

           Hur har din måndag varit? Tänkte köra på med lite mer MYTER om träning idag.

           Har lärt mig lite mer nu när jag pluggat. Pluggar ju hälsa, sjukdomar & fysisk aktivitet ;)

 

         Fler myter om träning .....

  

     1. Stämmer det att den som tränar mycket ofta råkar ut lättare för tex hjärtinfarkter?

 

          Nej det är väldigt ovanligt att det händer. Endast 5 % av alla hjärtinfarkter drabbar människor

          i samband med träning eller efter träning. Och i dem fall det händer så är det ofta nån sorts

          hjärtstörning/sjukdom inblandat & det händer nästan bara otränade män.

          Män som tränar väldigt hårt på sina pass och inte tränar så ofta.

          Att träna REGELBUNDET ger ett bra skydd mot tex hjärtinfarkter!

      

      2. Är det alltid hälosammare att ha en smal kropp?

 

          Nej! Häng inte upp er så mycket på vad vågen visar.

          Det är bättre och hälsosammare att vara tränad och väga några kilo för mycket än att vara

          otränad och smal. Faktiskt! Man kan vara smal och ohälsosam, det sitter inte i vågen ..

          Det sitter i livstil och att vara fysiskt aktiv. Och sjävklart spelar kosten roll också :)

 

      3. Är gymträning den bästa träningsformen?

 

           Det beror på vad du är intresserad av och vad du VILL träna för nåt!

          "Vardagsträningen" är egentligen den viktigaste träningen! Det är stillasittandet i dagens samhälle

           som är onyttigt. Så om man tränar på gym 3 ggr/vecka och sen sitter resten, så är det ändå inte

           så bra rent hälsomässigt!

  

     

       

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards