Alla inlägg den 26 februari 2015

Av Annie - 26 februari 2015 18:00


          Fick en fråga häromdagen från en läsare/bloggvän :) En fråga från www.ryggresan.bloggplatsen.se.

          Hon undrade om tips på träningsövningar/styrketränings-övningar att göra hemma?

 

          Vill börja med att säga att all träning är individuell, man får själv känna vad som går bra

          och hur mycket vikter man orkar/vill ta. Och hur många reps/sets man vill göra!

 

        Tips på styrketräningsövningar att göra hemma!

 

      1. Squatsen ( benböj) är riktigt bra träning faktiskt! Det tränar både ben OCH rumpa!

           Men den tränar även andra delar också bla magen. Jag kör denna med vikter!

 

                    

 

        2. Utfallen! Riktigt bra dessa med! Tränar också ben och rumpa. Kör även dessa med vikter!

 

                    

 

        3. Bra magövningar! Dessa tränar magen rejält.

            Jag lyfter upp benen ungefär lika högt som på bilden i mitten, inte högre. Och jag har alltid vikter på

            anklarna/vaderna, då blir det jobbigare ;)

 

                    

 

        4. En annan bra övning för magen är denna! Den tränar sidan på magen och den funkar, kan jag säga ;)

            Bra övning! Gör den också alltid med vikter på anklarna/vaderna!

 

                   

 

        5. En bra övning för ryggen! Kan köras med vikter eller pilatesbill, båda är bra!

 

                     

 

             Bilderna är tagna från google bilder. Jag gör även fler övningar, men tyckte dessa var dem

             bästa och viktigaste om man är nybörjare, eller vill ha tips!

             Kom ihåg att lyssna på kroppen och börja lugnt och försiktigt bara ;)

             Om du är nybörjare så börja träna med din kroppsvikt först/utan vikter. För att sen försiktigt

             öka på med vikter när du känner dig starkare.

 

             Kom också ihåg att ha tålamod. Det tar tid att bli bättre/friskare/starkare/få muskler!

             Jag har snart hållt på med styrketräningen i 2 år ;) Lycka till !!

 

     

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards