Alla inlägg den 28 februari 2015

Av Annie - 28 februari 2015 19:15


          Och hur började min lördag?? På bästa sättet med TRÄNING!

         Älskar att börja dagen med träning, det gör mig glad, lycklig och så nöjd med mig själv.

         Och idag favvopasset ben,rumpa och mage ;) POWER och ös!

 

         Jag har nästan svårt att förstå det själv .. innan jag blev sjuk tränade jag ingenting och nu ..

         Tja ni känner ju mig! Skulle aldrig kunna tänka mig ett liv UTAN träningen nu.

         Det är lika självklart för mig att TRÄNA som att sova, borta tänderna eller betala räkningar.

         Verkligen en livsstil. MIN livsstil! Och jag skulle aldrig byta bort den. Aldrig ..

 

         Så nöjd med denna vecka. Många bra träningspass! Och imorgon blir det VILODAG.

         Dem är viktiga dem med! Om man tränar hårda träningsformer som tex styrketräning

         är det viktigt med vilodagar. Så planera in vilodagar också.

  

          Därför är vilodagar viktiga!

 

      1. Vilodagar behövs för att stärka och bygga upp kroppen!
         Vid träning bryter du ner musklerna, så vilodagar behövs för att bygga upp dem starkare.

 

      2. Det är välbehövligt med vilodagar både kroppsligt och mentalt!

          Vi är inga maskiner, vi behöver slappna av, äta god mat och återhämta oss ;)

 

      3. Den som är nybörjare behöver fler vilodagar än den som är vältränad.

          Vältränade personer kanske har 1-2 vilodagar i veckan ( väldigt generellt) men den

          som är nybörjare behöver fler vilodagar.

 

       4. Minskar risken för skador!

 

       5. Gör dig till en gladare och friskare atlet och träningsmänniska ;)

 

    

      

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards