Alla inlägg den 18 mars 2015

Av Annie - 18 mars 2015 19:15


        Imorse var jag piggare* Kände mig faktiskt utvilad och pigg. Skön känsla.

        Somnade ganska tidigt igår. Hade lektioner och seminare på högskolan igårkväll.

        Väl hemma vart det att varva ner med tv och nåt lätt att äta, sen zzzz ...

        Har blivit mer kvällstrött nu, blir trött i huvudet av pluggandet &

        trött i kroppen av alla träningspass. Och jag somnar numera ganska fort och det är skönt!

        När jag tänker tillbaka några år, på mina erfarenheter med sömnproblem, är det en underbar känsla.

        Att få sova gott. Det är så viktigt, det är då kroppen återhämtar sig!

 

     # En fördel med TRÄNING! Våra kroppar blir trötta av träning-och då somnar man ofta lättare!

    

        1 styrketräningspass och 1 lättare konditionspass vart det idag!

        Träningen jag gillar bäst* Med power och ADRENALIN*. Ben och rumpa**

 

          Endorfiner är ett MÅ-bra hormon i våra kroppar*

 

      1. Motion och träning frisätter glädjehormoner i hjärnan. Endorfiner.

           De lindrar smärta och kan göra oss "höga". Ja det är sant, det kan jag intyga!

 

       2. Endorfiner är ett hormon som kroppen tillverkar själv.

 

       3. Endorfiner utsöndras vid träning, men även vid stress, skratt och vid förälskelse.

 

       4. När man talar om att olika människor har olika hög smärttröskel, så är det egentligen en fråga om

           hur bra deras kroppar är på att producera endorfin.

 

       5. För vissa dyker endorfinerna upp under träningspasset och ger en känsla av lycka och

           oövervinnlighet ( som för mig ;) För många andra dyker det upp precis efter passet som en

           välkommen belöning. Eller så kommer det både under OCH efter träningspasset! japp ;)

 

          

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards