Alla inlägg den 9 juni 2015

Av Annie - 9 juni 2015 19:30


    Varning för tråkig hälsostatus. Måendet är fortfarande inte bra.Vaknar med smärta.

    Somnar med smärta. Och där emellan är den också där och bråkar med mig.

    Det varvar mellan nacke, axlar, arm, hand, rygg och ben.

    Så knapprar massa piller, använder flitigt värmedynan och smörjer med värmelinimentet flera ggr/dag.

 

     Och jag vill inte att någon ska tycka synd om mig. Jag berättar bara hur det är.
     Det lättar att skriva om det. Lite som terapi. Fast utan terapeut ;)

 

     Endel dagar är sämre och andra lite bättre.
     Fast värken är där varje dag. Ska jag ändå försöka sysselsätta mig i den mån det går.

 

     Har börjat med lite REHAB och små fysiska aktiviteter.

     Korta promenader och avslappningsövningar för nacken varje dag. Promenerar iaf 3 km/dag.

     Känns så fjutigt att skriva det, 3 km .. men det är en början iaf. Alltid nåt.

     Jag har iaf inte blivit sämre av promenaderna. Så då fortsätter jag. Hoppas det fortsätter funka ok.

     Är jag still för mycket-så blir jag stelare-och blir jag stelare-så blir det ännu mer ont.

     Som en ond karusell. Så lite aktivitet är iaf bättre än ingen aktivitet!

 

     Det är svårt dem dagarna med mer smärta. Men jag ska ta mina korta promenader. Iaf. Därmed basta ;)

   

    

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards