Direktlänk till inlägg 19 oktober 2015

Åsikter & tankar om vikt och träning ..

Av Annie - 19 oktober 2015 20:00


   Sen jag slutade träna har jag gått ner i vikt. Vad roligt för dig, kanske många tycker.

   Och visst jag kan också förstå att en del människor kanske skulle tänka så.


   Men så tycker inte jag. För mig är det inte positivt-jag vill INTE gå ner i vikt.

   Det har blivit så sen jag fick lägga ner träningen. Träning bygger muskler & muskler väger mer än fett.

   Så ja, jag gick upp i vikt när jag började träna-men i muskler.


   Då jag tränade och vägde lite mer, då trivdes jag som bäst. Och mådde bra fysiskt och psykiskt.

   Den psykiska biten är inte att förglömma-träning stärker definitivt psyket.

   Och framförallt för att jag älskar alla känslor och endorfiner som träning ger.

   Det var en riktig rejäl boost för mig! Och det minskar på värken!


   Visst vikten är inte det viktigaste. Men jag trivs bäst med lite mer kött (muskler) på benen.

   Och jag hoppas att jag snart kan börja med lite lätt träning, eller rehab-träning. Hoppas, hoppas!

   Det behöver min kropp och min värk, framförallt.


   Shit vad jag saknar träningen! Verkligen!

    

 
 
Sara

Sara

19 oktober 2015 21:34

Skönt att höra att någon vill ha lite mera "kött" på benen även fast det gäller muskler, Annars är det sååååå mycket hets om att vara smal!!
Hoppas du kan börja träna igen och att du mår så bra som du gör när du tränar!

Sv; TACK! Jag är ju en nattmänniska och mår så mycket bättre med att jobba natt än att jobba dag. Det är då jag brukar krascha.
Det blir 10.5 timmar varje natt :)

Hoppas det går bra på ditt seminarie!

Kram!

http://hundkattfamiljen.bloggplatsen.se

 
Evy

Evy

19 oktober 2015 23:18

Va?! Gick du NER i vikt när du sluta träna?! Så äre inte för mkt. För mig känns det som om ja står still eller kanske går upp i vikt om/när ja slutar träna :/ vilket ja inte vill.
Ja vill försöka gå NER i vikt istället för å gå upp i vikt. För ja tycker att jag väger lite för mkt. :/

http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

 
Bellah - livet i USA

Bellah - livet i USA

20 oktober 2015 01:07

Jag förstår dig helt och hållet!! Min kropp och jag är precis likadana, jag tycker inte heller det är någonting positivt när min vikt rasar utan att jag egentligen gör någonting. Kram

http://bellah.for.me

 
Emm

Emm

20 oktober 2015 18:38

Förstår att det måste vara en stor förändring att inte träna mer när det varit en stor del av en liv. Jag hejar på att du snart kommer igång igen. Kram

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

 
SaraEmma

SaraEmma

20 oktober 2015 19:26

Förstår att du saknar att träna :) Du hade ju kommit igång så bra och mådde bra av det. Får du ont direkt nu om du försöker lite försiktigt? Jag tränar också jättelite just nu, är inte i nån bra period, ont och trött :(
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

20 oktober 2015 19:34

Sv;Precis, okända eller ytliga bekanta kanske inte behöver veta det. Dom som man vill ska veta, dom vet ju! :)Ibland är det lite hysteriskt det här med barn och att det ska gå fort fort.

Kram

http://hundkattfamiljen.bloggplatsen.se

 
ToBeMe

ToBeMe

20 oktober 2015 20:19

Jag har inte direkt det problemet utan har istället så att jag äter väldigt mycket fel för att inte gå ner i vikt (har svårt att gå upp). När jag tränar väljer jag oftast automatiskt att äta nyttigare vilket bidrar till att jag fort går ner i vikt. Så... försöker tänka på att äta onyttigt även om jag tränar... Många tycker säkert att jag har det underbart som kan äta exakt vad jag vill utan att gå upp drastiskt... men jag har ju tvärtom. Kan inte äta nyttigt och träna utan att rasa. klart man går upp sen igen när musklerna byggs på men går väldigt långt innan det händer ur min egen synvinkel. Gick ner till 53 som lägst innan jag började äta upp mig igen... väntade inte på musklerna... konstigt hur kroppen fungerar

http://ToBeMe.bloggplatsen.se

 
Evy

Evy

21 oktober 2015 20:37

Folk som följer/följt mig i min gi metod har klagat antal ggr på mig om ett å annat så fort ja lagt upp nå inlägg om lite fusk ibland förr så. Visst ja får skriva om vad ja vill i min blogg det ä klart. :)

Å nej det ä inte fel nån enstaka gång å äta pizza för gött äre :)

http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

21 oktober 2015 20:56

Det är ju inte roligt :( Så tråkigt att du inte kan träna <3 :(

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Ebba

Ebba

22 oktober 2015 15:32

Uscha vännen.. Håller tummarna för att du kommer igång snart igen!<3
Sv; Haha, jag med! Precis läst ut sista boken.. och när hon avslutade med "det var allt.. för nu.", så fick det verkligen mig att hoppas på fler böcker, haha! xD

Kul att höra!<3 =) Det blev det du helst ville! ;)
Kramis!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
natalia

natalia

22 oktober 2015 18:38

Vad roligt att du gillade listan :D

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Amanda

Amanda

24 oktober 2015 02:03

Hej, jag håller just nu en tävling på min blogg där du kan vinna ett presentkort hos caseapp.se, kika gärna in om du är intresserad, kram!

http://nouw.com/amandamaria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards