Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av Annie - 28 oktober 2015 20:00


  
  Endel kanske tycker att det här bara är en text. Men det är det inte.

  Långt ifrån. Det är precis så här det ser ut för vårdbiträden, undersköterskor (och även ibland sjuksköterskor).

  Allt, precis allt i den här texten stämmer. Faktiskt. I alla fall ofta.

 

  Jag har själv tidigare jobbat många, många år inom vården så jag vet hur arbetssituationen ser ut för dem

  som befinner sig där nu. Det är en väldigt stressig miljö och arbetssituation, det är tungt både fysikt & psykiskt,

  låg lön etc etc. Jag kan egentligen rabbla upp hur mycket som helst.

 

  Och ja mina diskbråck är sannolikt en arbetskada. Jag är inte den första som det händer och inte den

  sista heller. Tyvärr.

 

  Men dem som jobbar i det gör ett underbart jobb. Som borde värdesättas mer!

  Det är helt galet att det inte satsas mer på vården och vårdpersonalen. Dem gör ett otroligt bra jobb.

 

  Vem ska annars ta hand om dig om du blir sjuk?

  Både ung som gammal kan man bli sjuk och behöva vård! Alla kan bli sjuka!

 

   Vad tycker du? har du själv jobbat inom vården?

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards