Direktlänk till inlägg 19 december 2015

Tankar om kroppen ..

Av Annie - 19 december 2015 20:00


  Våra kroppar gör otroligt mycket för oss varje minut, timme, dag och vecka utan att vi tänker på det.

  Våra hjärtan pumpar ut blod i blodkärl till våra organ, våran matspjälkningskanal tar hand om maten vi

  stoppar i oss. våra ben och leder bär oss tillsamans med våra muskler. Gör att vi kan förflytta oss och gå.

  Ta promenader, eller hoppa. Vårat respirationssystem och lungor gör att vi kan andas och få syre ut i kroppen.

  Våra kroppar är egentligen ganska fascinerande. Tycker jag.

 

  Och jag kan känna mig rätt trött när jag hör och läser om pressen bland unga.

  Då tänker jag speciellt på pressen som unga tjejer utsätts för. Att man ska vara smal, ha stor rumpa,

  platt mage och gärna se ut som en modell ...

 

  .. Och det är inte våra kroppars uppgifter, att ha en platt mage. Istället för att jaga osunda ideal med

  diverse tillsatser eller metoder så var snäll mot din kropp istället & ta hand om den på ett bra sätt.

  En kropp mår bra av att vara hälsosam. Men det hälsosamma sitter inte bara i vikten eller vågen! 

 

  Hälsan är viktig men rutor på magen eller thigh gap är inte viktigt.

 

   

 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

20 december 2015 16:43

Hejsan

Du skriver så bra o tänkvärda saker... jag kan bara hålla med.

Sv: jag mår bra nu men haft lite jobbigt en tid... lite upp o ner o förvirrade känslor...
men det är på väg att rätta till sig helt o jag mår bättre än på länge *ler*

kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Kattis

Kattis

20 december 2015 19:28

Kunde inte hålla med mer...så trött på dessa konstiga ideal som är så viktiga för många. Se till att ge kroppen det den behöver för att kunna göra allt det du skriver för oss dagligen!:)

http://stellaefoto.blogg.se

 
natalia

natalia

20 december 2015 20:30

Så himla bra inlägg!

http://nouw.com/nattis

 
Linn

Linn

20 december 2015 21:37

Heeeej finaste Annie! NU är jag tillbaka:DD Men har startat en ny blogg (www.nouw.com/linnkrouthenn) Hoppas vi ses där♡

_____
Åhhhhh vilket bra inlägg! SÅÅ himla sant. Kroppen är helt fantastisk och hur allt fungerar av säg själv. De viktgaste är att den mår bra och inte att den ser "snygg" ut. Vad nu som är "snyggt"ä Riktigt bra inlägg"

Massa massa kramar!<33 ha en fin kväll!

http://www.nouw.com/linnkrouthen

 
Sofia

Sofia

21 december 2015 19:55

JA detta med sömnen börjar bli riktigt jobbigt, igår var jag hur trött som helst. Somnade runt tolv, sedan vaknade jag kl 3 o kan verkligen inte somna om. Kl 5 satte ja på en film för var inte trött, gick inte att somna. Ja stressar upp mig med när ja inte sover :( Så kl 7 släckte jag och klockan ringde 8. Livet är underbart!!!

Hur är det med dig? Allt klart inför jul? :D

Kramisar <3

http://bian.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

21 december 2015 19:58

Så bra skrivet! Märker själv av denna "press" ofta.. :(
Sv; Ja, man gör ju det! :*
Tack tack!<3

Nope, ingen snö här heller.. Hade men det försvann helt.. :( <3
Kramis!<3

http://nouw.com/ebbolella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards