Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Annie - 14 februari 2016 15:15


   Tänkte skriva om annat än min onda kropp idag. Så det blir lite åsikter och fakta som jag brinner för.

  


 1. "Det är förbjudet att våldta kvinnor i Indien, men våldtäkt inom äktenskapet är tillåtet så länge

       kvinnan är över 15 år" ...


 2.  "Liknande lagar gäller i Singapore, som tillåter våldtäkt inom äktenskapet så länge

       kvinnan är över 12 år" ...


 3.  "I Nigeria är det lagligt för en man att slå sin fru "i korrigeringssyfte" ....


 4.  "I Egypten får en man som kommer på sin fru med attt vara otrogen, (och som direkt mördar henne &

        mannen hon är otrogen med) slippa straff. Istället får han bara utegångsförbud"...


 5.  "Sedan 1990 får kvinnor inte köra bil i Saudiarabien, kvinnor får heller inte ta körkort"


 6.  "Det finns också lagar i Ryssland om att kvinnor inte får jobba inom yrken som hårda, farliga el

        ohälsosamma" ....


      Källa: www.metro.se

               www.twitter.com



   Alltså allvarligt, vilket sekel eller århundrande lever vi i? På 2000-talet eller 1600-talet?

   Man kan ju inte tro att det är 2016. Snarare 1658 när man förstår hur kvinnor runt om i världen har det.

   Det är ju katastrof. Faktiskt. Rent ut sagt förskräckligt är det.

   Precis som att våldtäkt inom äktenskapet är ok? Eller att förtryck är ok?

   Att förgripa sig på en annan människa är aldrig någonsin ok, och en normalt funtad människa gör

   aldrig nåt sånt mot en annan människa. Så är det bara.

   Våldtäkt är aldrig OK. Aldrig någonsin !!


   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards