Alla inlägg den 1 april 2016

Av Annie - 1 april 2016 19:30


   Som några av er vet, så har jag levt med magproblem, magsmärtor ganska länge nu.

   Och smärta i magen är verkligen olidligt. För vid svår magsmärta går det verkligen inte att göra annat,

   annat att ligga i fosterställning & bara hoppas att det ska gå över.

   Jag väntar ju fortfarande på att få göra undersökningar och bli kallad till sjukhuset. För kropp och mage.

   Men det verkar dröja ett tag till tyvärr. Så är det med remisser ..


   Men iaf ...

   Jag tittade på nyhetsmorgon för ett tag sen. Och då var det prat om autoimmuna sjukdomar och kost.

   Närmare bestämt "Paleo-kosten". Dem som var där hade själv autoimmuna sjukdomar och hade

   blivit mycket bättre, med mindre symtom tack vare Paleo och ändrad kost.

   En hade magproblem och IBS (som jag bla misstänker att jag kanske har själv) & en hade reumatisk sjukdom.

   Men alla är olika och har olika gener, förutsättningar-så att säga att det alltid funkar, går ju inte.

   Men det hjälpte dem. Så jag tänkte. Varför inte? Vad har jag att förlora? Inget.


   Så ja. Jag har börjat med Paleo, jag med. Har kört Paleo i ca 1 vecka nu.

   Det är lite tufft att ändra kosthållning samtidigt som man är sjuk.

   Men jag har verkligen inget att förlora på att prova. Så nu är det nytt tänk. Tänka i helt nya banor.

   Bort med tillsatt socker, mindre kolhydrater, inget köpe-bröd, inga mejeriprodukter, vetemjöl mm.

   Många av de produkterna skapar jäsning i magen och kan skapa smärta, om man har känslig tarm. T ex IBS.

   Och jag är en riktig sockerpingla, så jag säger inte att det blir lätt.

   Men jag kan å andra sidan vara väldigt envis om jag har bestämt mig för nåt.

   Jag provar vad som helst, i stort sett, som kan ge mig mindre smärtor i magområdet ..


   Denna åt jag och sambon till middag häromkvällen. Paleo-Fisksoppa, med kokosmjölk, räkor & curry.

   Och den var verkligen, så god!

   Och även sambon tyckte den var väldigt god och han är ingen fiskälskare, så det var bra betyg!

   Denna kommer jag göra igen. Definitivt!

  

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards