Alla inlägg den 4 april 2016

Av Annie - 4 april 2016 20:00


   Det är så kul när ni läsare blir nyfikna på sånt jag lägger upp. Känns så bra att få inspirera andra människor.

   Jag skrev ju om Paleo & min ändring av kost i fredags, närmare bestämt fredagskväll.

   Och två läsare blev nyfikna på fisksoppan som jag la upp bild på och ville ha receptet.

   Nämligen www.itismadeby.bloggplatsen.se och nouw.com/ElinNordwall Tack för det bloggvänner :)

   Kanske finns fler därute som vill ha receptet också ;)


   Fisksoppa Paleo-style, med räkor och curry ( för 4-6 pers )


   - 1 liten purjolök                                         

   - 1 röd paprika                                          

   - 300 g zucchini                                                                                                       

   - 2 msk curry                                            

   - 1 msk nyriven ingefära                                         

   - 1,5 tsk havssalt ( eller himalayasalt )                             

   - 1 L kokosmjölk

   - Efter tycke & smak, hackad dill

   - 800 g vit fiskfile t ex hälleflundra el torsk

   - 500 g nyskalade räkor

   - Till stekning: animaliskt fett, kokosolja el olivolja ( jag använde kokosolja )


    Så här gör du den goda fisksoppan ;)


     # Strimla purjolöken

     # Kärna ur paprikan och dela i mindre bitar

     # Fräs lätt i en gryta

     # Riv zucchinin grovt på ett rivjärn

     # Häll ner i grytan och fräs med i ytterliggare nån minut

     # Krydda med curry, ingefära, havssalt/himalayasalt & rör om

     # Häll ner kokosmjölken, rör om och låt sjuda i ca 10 min

     # Tillsätt dillen

     # Dela fisken i mindre bitar/kuber och rör ner i soppan

     # Låt koka upp och dra ifrån värmen

     # Låt stå i 7-10 min, så att fisken blir perfvekt tillagad

     # Servera med de skalade räkorna ovanpå, färsk dill och ett gott ( Paleo ) bröd


     Källa: www.undervarttak.se  ( Denna sida är riktigt bra. Finns många recept av olika slag.

                                                  T ex förrätter, varmrätter, bakning, desserter mm. )


   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards