Alla inlägg den 12 maj 2016

Av Annie - 12 maj 2016 19:15

  
  Tänk dig att vakna med ont varje dag. Eller ha återkommande pirrningar, stickningar och

  domningar i ben, fötter. Ha kronisk smärta i bäcken, ländrygg och nacke-området. Ofrivilla muskelryckningar,

  i diverse kroppsdelar. Och att aldrig bli frisk.


  Eller att leva varje dag med influensa-liknande symtom som matthet och feber, extrem trötthet-

  och att bara komma upp ur sängen är en kraftansträngning i sig. Bara det att influensan stannar livet ut.

  

  Och det är bara några av en uppsjö med massa symtom. För att inte tala om alla läkarbesök, sjukhusbesök,

  remisser, kallelser, känsla av att ev bli granskad och misstrodd, kontakt med FK mm.

  Så är det ofta att vara kroniskt sjuk och att leva med värk/smärta. Varje dag.


  Idag är det 12 Maj och internationella Fibromyalgi-dagen och även internationella ME/cfs-dagen!

 

  Något som jag tycker behöver uppmärksammas mera. För dem som drabbas så förändras hela livet,

  och livet blir aldrig samma som innan sjukdomen. Gå gärna in på länkarna och läs lite om dessa sjukdomar!


   www.fibromyalgi.se

   www.rme.nu


   

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards