Alla inlägg den 28 maj 2016

Av Annie - 28 maj 2016 16:45


   Alla har i stort sett varit där nån gång i sitt liv. en del bara nån gång och andra oftare.

   Upplevt fysisk smärta. Det kan ha varit den gången du stukade foten och bara längtade efter den dagen

   du skulle slippa kryckorna. Då skulle du slippa den molande smärtan i foten, eller värken i händerna-

   från kryckorna.

   Eller den gången-som du bröt handleden, och bara längtade till den dagen du skulle få ta av det

   kliande, obekväma gipset.

 

   Att leva med kronisk värk/smärta är som ett gips som aldrig försvinner.

   Det är som att aldrig kunna ta av gipset, eller aldrig sluta använda kryckorna.

   Du vänjer dig aldrig, men på nåt sätt lär du dig att leva med det onda.

   För vad har man att välja på egentligen?


   Man går också igenom sorgeprocesser, man sörjer det man inte kan göra, man saknar att vara den person-

   man var innan man blev sjuk ( sörjer helt enkelt sig själv, även fast man fortfarande lever).

   För kronisk smärta förändrar, det förändrar dig som person, det förändrar ditt liv, det förändrar

   ditt sätt att leva ditt vardagliga liv, det förändrar ditt humör, det förändrar din partners liv,

   dina planer för livet kastas omkull. Allt ändras.


   Jag kan verkligen sörja den person jag var innan alla mina diskbråck kom, för det var då smärtorna började.

   (Diskbråck i nacken, och nu ytterliggare annan kronisk smärtproblematik)

   Jag var en väldigt aktiv tjej, sprudlande, positiv och kär i livet. Visst jag är fortfarande jag-men ändå inte.

   Jag har ändrats, skulle inte vilja säga till det sämre-men jag har blivit en annan tjej. På gott & ont.


   Jag har värk, smärta eller andra symtom i sort sett hela tiden-varje dag.

   Jag kommer aldrig att vänja mig. Jag kommer att kämpa och jag kommer att ha bakslag ..

   men jag kommer ändå att göra mitt bästa för att leva ett så normalt liv som möjligt.

   Varför? För att jag vill leva, för att livet är värt att levas och för att hoppet är det sista som lämnar mig!

   Och för att jag ger aldrig upp. Boxningshandskar är till för att användas-så jag sätter på mig dem och

   fortsätter ronden mot smärtorna!


   www.fuckchronicalpain.se


   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards