Alla inlägg den 6 juni 2016

Av Annie - 6 juni 2016 19:45


  När man lever med kronisk smärta är det så mycket i livet som begränsas. Så enkla saker som t ex

  hushållssysslor, dammsugning, laga mat, åka på ärenden, handla mat-kan vara svårt att göra pga smärtan.

  Eller att tex behöva tänka ut hur mycket man ska göra på 1 dag, så man inte "gör för mycket"-

  för då kommer mer smärta eller starkt ångestpåslag. Det där att veta var gränsen går & inte göra för mycket.

  Så svårt. Och jobbigt att vänja sig vid ett liv som är så pass begränsat.

 

  Det är väldigt lätt att fastna i det "jag inte kan göra". Jag vet. Så är det. För det är så mycket som

  jag/den smärtsjuke inte kan göra. Däremot så hjälper ju inte det tänket.

  Jag kan bara prata från egna erfarenheter-och det tänket drar ner mig mer psykiskt.

  Så jag försöker numera tänka på det "jag kan göra". För att jag ska må så bra som jag kan, i min situation.

 

   # Jag kan stå och gå.

   # Jag kan ta promenader.

   # Jag kan baka vissa dagar.

   # Jag kan göra lätt rehab/motion/träning.

   # Jag kan köra bil. Och det är jag glad för :)

   # Jag kan hoppas på framtiden.

   # Jag kan vara glad.

   # Jag kan njuta av livet.

 

     Vad kan DU göra?

 

   

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards