Alla inlägg den 14 juni 2016

Av Annie - 14 juni 2016 18:30

'  

   Livet kan vara så oerhört tragiskt och sorgligt. Och orättvist.

   Det finns tyvärr ingen rättvisa när det gäller livet och sjukdomar. Det är som ett lotteri.

   Ett lotteri där man inte vill dra nitlotten ..

 

   Jag hatar cancer. Varför finns det ens?
   Avskyr det speciellt mycket när det drabbar unga människor/unga vuxna och barn.

   Som precis har börjat sitt liv, med allt vad det innebär. Varför? Varför du? Varför just du?


   Du var så stark genom din resa! Många människor har du berört och jag skulle bara önska att fler

   människor lever sitt liv som du gjorde.

   Du har gjort skillnad för mig och du kommer alltid leva kvar i mitt hjärta. Det kan jag lova!


   "Livet är inte en dans på rosor. Livet är ju liksom livet. Men kämpa på och försök tänka positivt,

   vad du än går igenom. Det underlättar, hitta dem små sakerna och guldkornen i livet."


   Så medans vi kan och har möjlighet ..


   1. Jobba inte för mycket. Livet är så mycket mer. Trivs du inte på jobbet, byt jobb.

   2. Prata med varandra.

   3. Var inte rädd för att säga nej-för att prioritera dig själv.

   4. Var inte rädd för att säga Ja-och chansa.

   5. Och försök tänk positivt i den mån det går-det gör livet lättare

   6. Och lev-i-nuet. Vi vet aldrig vad som händer om 1 vecka eller om 10 år. Så lev medans du kan.

   7. Njut av de små sakerna i livet. En fika i trädgården, en härlig promenad eller en god måltid.


   Vi som har turen ATT FÅ leva vidare. Tänk på detta. Alla har inte den turen ..

   Inspiration till inlägget är en underbar människa, som tyvärr alldeles, alldeles för tidigt fick lämna livet.

   Vad livet är orättvist! Tänker på dig. Fina du. Minns dig, för alltid. Fina ängel*


   Var rädd om er själva och varandra. Vi har inte all tid i världen. Så LEV medans du kan!

 

   Fuck Cancer! Fuck Cancer!


   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards