Alla inlägg den 30 juni 2016

Av Annie - 30 juni 2016 16:30


  Ni som känner mig sen innan och känner till min nuvarande sjukdomsresa-vet att jag inte mått speciellt bra,

  för att uttrycka det milt. Och jag har även gått ner rejält i vikt, vilket tagit ännu mer på psyket & kroppen.

  Och jag är inte "där" än, men jag jobbar på att gilla mig själv mer. Och jag tycker bättre om mig själv nu,

  än vad jag gjorde för 3 månader sen. Så det går iaf framåt.


  För det är ju faktiskt så här. Alla ser olika ut. Endel är korta, andra långa.

  Endel är smala, andra inte. Och vi har olika gener och arvsmassa, sånt påverkar också.

  Vissa har lätt att gå upp i vikt, andra lätt att gå ner i vikt. Och sjukdomar kan även påverka vikten

  och kroppen, både fysiska och psykiska.

 

  För även om man är smal, så kan man avsky sin kropp. Det sitter i huvudet, i våra tankar o känslor.

  Och även om en smal kropp i mångas ögon ligger närmare "kroppsidealet", så betyder inte det att

  JAG mår bättre för det. JAG har fotfarande samma negativa tankar, oavsett vilket "ideal" som råder.


  Ja, iaf. Man har ju den kroppen man har liksom. Så varför inte försöka tycka om den istället?

  Varför vara så hård mot sig själv, när man inte är det mot andra?

  Jag ska försöka tänka på det jag gillar med min kropp, istället för att tänka på det jag inte gillar.

  Och jag gillar min rumpa. Så-det var det. Det var en början iaf, jag har sagt nåt jag gillar med mig min kropp.


  Gillar du din kropp? eller inte? dela gärna med dig!

  Nu ska vi framhäva det vi Gillar med oss själva, eller hur? Vad gillar DU med din kropp?

 

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards