Alla inlägg den 3 juli 2016

Av Annie - 3 juli 2016 19:45

     

     Den psykiska hälsan är så viktig. Och det är så viktigt att pratas om den psykiska ohälsan,

     för att minska på tabun, skammen och människors fördomar.

     Ju mer det "syns"i samhället-desto bättre. För det är en otrolig smärta att drabbas.

     Det är lamslagande, nedbrytande och förlamande. Man mår så otroligt, fruktansvärt dåligt.

     Man känner sig värdelös, less på livet, trött på den otroliga smärtan i själen och känner sig som ett

     hinder och i vägen för sina nära och kära.

     Att gråta det första man gör på morgonen, är fruktansvärt jobbigt. Och att vakna av panikattacker på

     natten är inget jag önskar någon. Bara dem som varit där själva-vet precis hur hemskt det är.

     Och den hemska känslan att vara ett hinder för sina nära och kära-vilket ofta resulterar i en känsla

     av att dem skulle ha det bättre utan mig! Att känna att min partner är värd nån bättre än mig ..

   

     Men DU är inte i vägen, du är inte ett hinder och det blir bättre!

     Och du är inte värdelös! Det är ångesten som "pratar".


     Aldrigensam är en förening som jobbar mot psykisk ohälsa-för unga vuxna.

     Grundaren är en kille som själv varit drabbad, av svår depression med bla inläggning och krascher.

     De säljer bla barmband med texten "aldrig ensam".


     Vissa människor ifrågasätter dessa armband och menar,

     "människor mår ju inte bättre för att jag har ett armband på mig"?


     Och då har man ju verkligen inte förstått vitsen alls, anser jag.


     Det positiva med dessa armband är att dem syns och skapar frågor och diskussioner,

     mellan människor och i samhället.
     Det är ett sätt att skapa samtal och diskussioner om psykisk ohälsa/depression/ångest.

     Finns säkert flera olika sätt och detta är 1 bra sätt. Att köpa detta armband och ha det på sig.

     OCH att prata om psykisk ohälsa. Att våga prata om det. Vi behöver inte skämmas!


     Vi är krigare. Låt oss kriga tillsamans-för ett bättre mående!

     Och för ett samhälle där tabun kring psykisk ohälsa-måste minska!

    Jag använder stolt mitt armband. Använder det varje dag nu.

 

    Om du vill läsa mer, kolla in deras hemsida www.aldrigensam.com

    Jag köpte mitt armband på deras hemsida, smidigt och enkelt. tog ca 1 vecka att få det i brevlådan.

    Man får hem det i förpackningar och opärlat. Så jag har pärlat mitt själv :)

    Jag som har smala handleder, tycker det var positivt . Så det blir rätt storlek :)

 

   

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards