Alla inlägg den 5 juli 2016

Av Annie - 5 juli 2016 19:30


   Tänkte skriva om akupunktur idag. Det finns dem som gillar det och det finns dem som inte gillar det.

    Som det mesta i livet så är vi olika och tycker olika.

 

   Jag gillar verkligen akupunktur. Akupunktur gör mig så avslappnad, lugn och harmonisk.

   Plus att det släpper lös massor med må-bra-hormoner och endorfiner, i kroppen.
   Jag får akupunktur av min fysioterapeut på Hc, mot mina smärtor. Har även fått det tidigare,

   då mot smärtor i samband med mina diskbråck i nacken.

 

   "Akupunktur är en behandlingsform, som används framförallt vid smärtor i leder & muskler.

   Det är inte helt klarlagt vad som händer i kroppen vid akupunktur, men forskarna tror att

   behandlingen frigör kroppens egna smärtstillande ämnen, så kallade endorfiner."

 

   Och det stämmer verkligen in på mig. Efter behandlingen känner jag endorfinerna i kroppen,

   i samband med en total känsla av att vara avslappnad.

 

   Det gör lite ont, när nålarna sätts in, men jag tycker ändå inte att det knappt gör nåt, för det lilla

   onda släpper ganska fort och jag känner mig istället avslappnad.

   Och i jämförelse med mina "vanliga" smärtor-är det lilla onda, ingenting.

 

   Jag kan varmt rekommendera akupunktur pga dess positiva effekter.

   För mig-så minskar det lite på smärtan, mina spända muskler blir avslappnade, minskar på stressen,

   jag blir mer harmonisk och faktiskt även på bättre humör. Och gladare.

 

   Har DU provat akupunktur? Och i såna fall vad tyckte du, hiss eller diss?

 

   www.1177.se/fakta-och-rad/behandlingar/akupunktur

   


Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards