Direktlänk till inlägg 12 juli 2016

Hur har det funkat med träning och smärtproblematiken?

Av Annie - 12 juli 2016 18:45


  Alltså. Jag har gjort min lätta rehab/träning nu i ca 7-8 veckor. 2 ggr/vecka och det har funkat ok ändå.

  Ibland mer ok och ibland mindre ok ..

  Tar också fler promenader, 1 kortare promenad nästan varje dag.

  Några gånger har jag fått mer ont. Men andra gånger har jag inte det. Bara mitt "vanliga" onda.

  Det kan ju också vara så att, när jag haft mer ont, att det är min "vanliga"ont + träningsvärk.

  Men jag vet ju inte. Man får prova sig fram, försiktigt.

  Jag varierar såklart mellan att träna olika muskelgrupper och både överdel och underdel.

  Men då jag har 3 nackdiskbråck i grunden och är svag i nacke/axlar/armar-så är jag mer försiktig

  med överdelen av kroppen. Och ja det är lätt, lätt träning, men ändå. Lycka. Sån lycka.


  Och ja den övriga smärtproblematiken i kroppen är fortfarande under utredning hos neurologmottagningen.

  Hoppas det till slut kommer ge mig svar, på smärtan och alla konstiga symtom.

  Diffusa och skumma symtom. Och stickningar och domningar.


  Men iaf. Jag kan inte riktigt förklara det.

  Men .. träning gör mig gladare, positivare, stärker mitt psyke, ger mig bättre självförtroende,

  starkare självkänsla och träning är så mycket JAG på nåt sätt. Ni som känner mig sen innan vet ju

  precis hur mycket träningen har betytt för mig! Och dem där Endorfinerna jag får, ah lyckokänslor.

  

  Oavsett vad som händer med mig. Så har jag hittat tillbaka till en liten del av min passion.

  Träningen. Lyckan. Ger. MIg. Aldrig. Älskade endorfiner. Träning gör mig lycklig.

  Hellre lite träning än ingen träning. Shit vad jag har saknat träningen!


   

 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

12 juli 2016 19:27

Vad glad jag blir av att läsa att du hittat tillbaka - om så lite, så ändå åt rätt håll. Vi hoppas att det fortsätter åt det hållet.

SV: ja jag fick prata med läkare o jag ska inte träna, utan vila, stretcha hålla musklerna lite mjuka, sen så är det vanliga, vi väntar o ser - men blir det sämre hör av dig.

Jag väntar den här veckan o sen återkommer jag nästa om det inte blivit markant bättre...

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

12 juli 2016 19:33

(Inte läst inlägget, läser de senare när jag har mer tid)

Men tänkte komma in o önska dig en fin kväll<3

http://nouw.com/nattis

 
it_is/Anette

it_is/Anette

12 juli 2016 19:58

Ja man får vara envis som synden när det gäller att få hjälp av vår vård idag.
Sorgligt nog...

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

12 juli 2016 21:25

Att ha ont är aldrig kul, men så roligt att träningen kan vara till glädje ändå!

http://www.junitjejen.se

 
lev-i-nuet88

lev-i-nuet88

12 juli 2016 21:26

SV: Ja, lusten är där, tiden är dock knapp :P

Aww, förstår det! Vad bra att du haft roligt!

Tackar, hoppas att du haft en bra tisdag ;)
Kramar :)

http://lev-i-nuet88.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

12 juli 2016 22:09

Nu är ju inte jag någon tränings-människa eftersom jag har en svår fibromyalgi-värk.
Jag klarar helt enkelt inte av det, utan att sedan bli liggandes.

Men, vettu, jag kan GÅ, Gå, gå med väldigt dåliga steg och händerna i sängen, för att just bädda sängen och på med sängöverkastet.
Bara det gör mig gudomligt lycklig.. :-D

Sköt om dig gumman... // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
Annorlunda

Annorlunda

12 juli 2016 22:28

Har själv tagit mig till sjukgymnast för att försöka återställa mig. Jag har också kronisk värk men inte som hindrar min rörlighet. Mitt syfte är att bara träna upp mig till normal styrka efter att passivitet till följd av psykisk ohälsa gjort mig extremt svag, skrev ett inlägg om det idag. Har bara tränat en dag men hoppas jag kommer fortsätta, du är jätteduktig!

http://nouw.com/annorlunda

 
Ina

Ina

13 juli 2016 00:34

Åh vad härligt att läsa. Ta det försiktigt nu och öka inte för snabbt. Kram

http://Fyrtiotaggare.com

 
Sofia

Sofia

13 juli 2016 16:25

Hahahaha fick svar från en att jag nog skickat fel :P Kollade och hade skrivit en siffra fel :P :D

Jag bor utanför Hunnebostrand, är uppväxt på Smögen :)

Roligt du hittade mig på FB, gud vad fint hår du har :D

Kramisar

http://smultronhus.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

13 juli 2016 21:27

Härligt att Du kan träna lite,
att bara kunna röra sig ytterst pyttelite i sin egen takt är ju guld värt :)
Jag är ju tokglad över mina promenader.

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Sofia

Sofia

14 juli 2016 09:35

Men fy vad jobbigt för dig :( Fattar inte varför dom inte kan hitta nåt :(

Min mage är upp o ner men i en vecka nu har den bråkat en del...

Hunnebostrand ligger på västkusten, typ mellan Göteborg och Strömstad :D Lite närmare Strömstad dock :D

Kramisar

http://smultronhus.se

 
Elin

Elin

18 juli 2016 14:27

Är så stolt över dig som kämpar på med träningen, oavsett smärta och jobbigheter! Du ska vara stolt själv, för endast en enorm kämpe kan göra detta och du är det!
Fortsätt som du gör, du kommer komma långt! Och inspirerar många, det gör du <3

http://nouw.com/ElinNordwall

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards