Direktlänk till inlägg 12 augusti 2016

Ibland är det svårt att tänka positivt ...

Av Annie - 12 augusti 2016 20:00


   

  Har så mycket tankar i mitt huvud om vad jag ska skriva. Men sen när jag väl ska skriva, så kommer jag

  inte på något. Det är helt enkelt för mycket i huvudet, just nu. Så känns det.

  Allt snurrar bara runt. Med fysisk kronisk smärta, ångest, utredning, sjukhus, läkare, fysioterapeut.

  Oro inför framtiden och allt som är ovisst i mitt liv just nu.

  Och för mig som är en planeringsmänniska ut i fingerspetsarna, är det ganska kämpigt.

  Vet exakt inget om min framtid, så känns det.

 

  Det är svårt att tänka riktigt logiskt och rationellt. Iaf just nu.

  Men det kan ju bli så vid ångest och psykisk ohälsa-att det blir för mycket i huvudet och hjärnan ..

  så rationellt tänkande blir ofta mycket svårare. Det blir liksom grötigt i hjärnan. Helt enkelt.

  Har mått sämre och har väldigt mycket tankar i skallen. Vakna med ångest på morgonen är inte kul och

  det önskar jag ingen annan människa.

 

  Väljer att skriva om det här, för jag tycker det är så enormt viktigt att synliggöra psykisk ohälsa & ångest.

  Det är så vanligt numera och vi är många som drabbas. Även fast vi är endel som pratar/skriver om det,

  så är det inte tillräckligt. För tyvärr finns fortfarande fördomar även fast det är 2016 ..

  Det är inget tecken på svaghet och vem som helst kan drabbas! Precis, vem som helst.

  Du, din granne, din partner eller någon annan i din närhet.

 

  Varför är det så konstigt egentligen? Det är inte konstigt. Om man kan bli sjuk i kroppen,

  varför ska det då inte vara möjligt att bli sjuk i själen?

  Har du inte varit drabbad själv, så tror jag att du känner 1 eller flera personer som har varit/är drabbad.

 

  När jag mår sämre, så flyr jag in i kreativiteten på nåt sätt. Min vilja och inspiration för att tecka och måla

  väcks till liv igen. Alltid nåt :)

  Har börjat pyssla i min målarbok för vuxna. Nån dag kanske jag tar fram skissblocket och börjar teckna,

  på allvar igen. Låta fanatsin flöda över sketchblocket :)

 

   

 
 
åsa i åsele

åsa i åsele

12 augusti 2016 20:55

Det är väl så det är, när vi mår dåligt finner vi något som skingrar våra tankar och dövar ångesten, jag går mina promenader, bakar ibland och läser en massa... allt för att komma från verkligheten en stund.

Idag är det fortsättningen på mitt sämre mående å Du dessutom har jag fått brev från fkassan... de har tydligen utvärderat å kommit fram till att jag fortfarande är sjuk, detta utan att kontakta mig, märkligt, men positivt ur den synvinkeln att jag har sluppit ångesten ;-)

Nu hoppas jag Du ska sova gott å vakna till en ny bättre dag i morgon, kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Sofia

Sofia

12 augusti 2016 21:37

<3 <3 <3 <3

Kan bara säga att jag vet hur jobbigt det är, fysisk smärta är inte alls lika jobbig som den som är inuti tycker ja, ångest är ju så fruktansvärt! :(

Låter inte bra men kanske bra du tar det lugnt <3 Hör av dig om du vill prata <3

Kramisar

http://smultronhus.se

 
deninrekampen

deninrekampen

13 augusti 2016 02:02

Sv: Nej verkligen inte :/ som tur är så har jag bara äpplen hemma ikväll vad jag vet, förutom mackor då.. haha

Oh vilken fin bild, känner du för att börja med det igen ska du helt klart börja, tyckler du ska dela med dig av bilder på det isåfall ;)

Har inte läst hela ditt inlägg än, ska göra det imorgon, så trött inatt så svarar bara på kommentarer nu :) men såg ju bilden :D

Svarar på ditt mail snart eller när jag vaknat sen :) Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

13 augusti 2016 07:20

Vännen då.. *kramar om*
Jag förstår precis hur du menar detta med att inte veta NÅGONTING om ens framtid.
Vad länge har du varit sjuk och gått hemma..??

Jag själv har varit helt sjukskriven sedan sep-14,,,, MÅÅÅNGA tankar som fladdrat i mitt huvudet sedan dess, gör det till och från än idag.

Jag målade väldigt mycket i mina målarböcker när jag var helt sängsittandes/liggandes, orkade bara vara uppe i cirka 30 minuter, sedan grät jag hysteriskt ut min smärta när jag skulle tillbaks till sängs.
Du tecknar väldigt fint... *duktiga du*

Försök nu att ha en så bra helg som du bara kan ha det.. // Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

13 augusti 2016 09:33

Jag skickar massa kramar från mig<3

http://nouw.com/nattis

 
Ebba

Ebba

13 augusti 2016 12:07

Du har så rätt i det du skriver!<3 Och jag brukar faktiskt också måla på fritiden, började nu i sommar när allt blev så konstigt och jobbigt. Det är ett skönt sätt att slappna av på!<3 Så tycker verkligen du ska börja igen!:*

Sv; Åhh nu sitter jag här och bölar Annie..<3 Behövde verkligen höra det där, för ibland känns mitt val så himla korkat. Liksom varför valde jag att flytta? Du är bara så himla bäst Annie!<3 TACK för att DU finns! Vad skulle jag gjort utan dig??? :*

Sv2; Men Annie! Fina, underbara Annie. Förstår att du är trött på den här röran!<33 Men jag är övertygad om att du kommer klara det här!

TACK SJÄLV!<3
Massa kramar! :*

http://nouw.com/ebbolella

 
SaraEmma

SaraEmma

13 augusti 2016 12:19

Jag vet precis hur du känner :( Jag är också sån som vill ha koll på läget och planera och veta hur allt kommer bli. Det här är en mardröm och tar så mycket kraft och energi. Ibland tänker jag att det vore bäst att bli sjukpensionär eller vad det heter nu... då visste jag åtminstone hur mitt liv skulle se ut. Fast det vore ju inte kul och ännu sämre ekonomi skulle man ha... Men det här är för jobbigt. Ovissheten är ibland tuffare än värken.
Skickar en massa kramar!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Madde  Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna

Madde Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna

13 augusti 2016 16:52

Jag behövde verkligen läsa detta, <3. Det går rakt in i mig och du har så rätt och så sant. Varför är det fel att känna sig sjuk inombords? Det är ju helt galet egentligen :(.

http://www.saramadeleine.se

 
Sofia

Sofia

13 augusti 2016 18:03

Ja den är allt hyfsad, har ju börjat jobba nu så armen går lite i smärtvågor :( Hur är det med dig? <3

Kramisar

http://smultronhus.se

 
Maria

Maria

13 augusti 2016 19:54

Nu har jag också skaffat det där armbandet :) Jag brukar också måla och teckna när jag mår dåligt. Om jag inte mår för dåligt då orkar jag inte göra nåt alls.

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
Maria

Maria

14 augusti 2016 17:49

Sv: ja jag köpte på deras hemsida. Det blev ett svart. Jag är en sån som har mest svart iaf i klädväg, och svart passar till allt, det är bra :)

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
deninrekampen

deninrekampen

14 augusti 2016 19:56

Sv: Då ska jag leta mig bakåt i tiden och kika då ;) Ska bli kul o se ifall du målar ngt då :D

Dagen idag har varit sådär, några gråtattacker men känns okej nu, tänkte spela lite efter att jag fixat med min medicin. Hur mår du idag?

Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
deninrekampen

deninrekampen

14 augusti 2016 20:26

Sv: Skulle precis gå in på mailen hihi, så jag svarar strax vännen <3

Ska absolut leta bakåt sen, det kommer du inte undan hihi
kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
deninrekampen

deninrekampen

14 augusti 2016 20:38

Har svarat dig nu <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

15 augusti 2016 13:35

Sv; Tack detsamma!<3
Resultatet är uppe! Blir nog ett avlastningsbord bara, men är himla sugen på att ha det som nattduksbord! :D <3

Åh kram på dig finis!<3 Blir lika rörd och glad över dina kommentarer varje gång! :* Så tack själv!<3
Massa kramar!<3

http://nouw.com/ebbolella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards