Direktlänk till inlägg 25 augusti 2016

Kreativiteten växer, ideer & läsarfrågor ..

Av Annie - 25 augusti 2016 20:15


  Känner faktiskt att inspirationen till måleriet och tecknandet har växt. Har mer lust till det och det har väckts

  en del ideer och pyssel i huvudet. Varvar tecknandet med målandet. Kanske tom att jag plockar fram mina

  akvarellfärger nån dag och målar "på riktigt".


  Har fått en del frågar av läsare, som haft frågor och gärna vill sen mer såna här inlägg.

  Det är så kul att höra vad ni tycker om mina alster och ni är så peppande*

  Har bla fått en fråga av www.sneckan81.bloggplatsen.se

  Vad använder du för pennor till din målning?

 
  Svar: När jag målar så använder jag antingen pigmentpennor som är vattenbaserade ( köpta på panduro ),

          eller så använder jag "torra" pennor i olika färger ( typ som blyertspennor fast i färg ;).

          Personligen, så föredrar jag att måla med pigmentpennorna som är vattenbaserade, tycker färgerna

          blir mer "levande" då :)

          Pigmentpennorna är dem till vänster, utan förpackning. Allt är köpt på Panduro.

   

   Inspiration till tecknandet får jag bla från nätet eller bilder jag ser. Eller ideer som poppar upp i huvudet.

   Endel av det jag tecknar, ritar jag fritt, så att säga och ibland så får jag inspiration från en bild jag hittat.

   Och tecknar då efter bilden-för att efterlikna den.

 

   Svårt att förklara i text. Men när jag börjar teckna,

   så försöker jag tänka på att göra det så enkelt som möjligt.

   Alltså börja med att göra formen på figuren, i det stora hela och på ett ungefär.

   Sen ändrar jag en hel del ( tro mig ;) och sist detaljer, skuggor och så.

   När jag tecknar, så tänker min hjärna bara på det jag gör just då, alltså tecknandet ;)

   Jag blir nästan som uppsluken av målandet/tecknandet, har svårt att sluta .. ;)

 

   Hade fått en fråga om just detta av fina www.nouw.com/ebbolella. Hur jag tecknar & vad jag tänker på,

   hoppas du gillade svaret och såklart ni andra med ;)

 

   Blivit så taggad på detta, så funderar på att skapa en sida/hemsida för pyssel och mina alster, teckning

   och målning. Funderar ev på ett instagramkonto med bara teckningar och min kreativitet.

 

   Kanske någon av er läsare vet, kan man ha fler konton på instagram? och vet någon"hur man gör"-

   så att säga? Har ju redan ett konto, och ska skapa ett till då eventuellt ..

   Kanske nån läsare som har flera instagramkonton? dela gärna mer er :)

   

 
 
Anna

Anna

25 augusti 2016 20:56

Tack för ditt svar! Får ta en runda på Panduro en dag. Själv använder jag Fineliner Point 88. Bra men kul att testa annat.
Grym profilbild du ritat. Vet tyvärr inte hur det funkar med insta men många har ju flera konton så det måste ju gå.

Fråga mig inte hur det blivit som det blivit med min knäskål:-) Hela min kropp är ett mysterium. Låt oss se ljuset någon gång:-)

Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

26 augusti 2016 00:20

Har ju tyvärr inte ens ett konto på Insta :D Men bra idé, hoppas du lägger upp lite på bloggen med då :)

Du är så himla duktig på att måla :D Jag köpte vattenfärg o oljefärg igår, blev så sugen att kladda runt :D

Kramisar <3

http://smultronhus.se

 
deninrekampen

deninrekampen

26 augusti 2016 01:13

Sv: Tack! :) <3

Inatt är det ganska lugnt ångestmässigt faktiskt! :)

Jag brukar använda mig av fiberpennor, heter dem så? När jag målar i sådana där mindfull, sådana där "vuxen" målarböcker haha ;)

Hoppas allt e bra kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

26 augusti 2016 01:37

Dessa vattenbaserade pennorna, de blöter inte igenom till nästa blad i målarböckerna..??
För det ÄR snyggare med tuschpennor.

Jag själv använder bara torra färgpennor.
Sen har jag akvarellfärger också, plus att jag har köpt kol. Har inte använt det ännu, är det något du har provat att måla med..??

Ha det allra bäst... // Kramen Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

26 augusti 2016 07:33

Du är ju väldans duktig å det är bra med kreativt skapande då det sker positiva saker i Din hjärna, förbättrar Ditt mående, typ som när man gosar med en hund/katt lyckokänslor <3

Kan dock icke något om fler konto på Istagram.

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Ina

Ina

26 augusti 2016 19:29

Vad du är duktig <3

http://Fyrtiotaggare.com

 
it_is/Anette

it_is/Anette

27 augusti 2016 13:48

Så bra inlägg - o jag tycker absolut du ska skaffa dig en hemsida eller instagramkonto för att lägga ut dina bilder...

Nu har jag då ingen aning om hur man skaffar flera konton, men gör en gissning.... antingen så loggar du ur - o gör ett nytt konto - som du sen får logga mellan...

men när jag då tittar på mitt eget konto så ser jag att det finns ett val som heter "Lägg till konto"
Om du är på "din egen sida" du ser din profil bild o bredvid står hur många inlägg du gjort, följare o följer under står redigera din profil

uppe till höger 3 punkter - klicka på dom
scrolla ner ner ner.... längst ner står logga ut men precis ovanför står "Lägg till konto" - klicka man där får man upp en fin sida som ändrar färg ;) o man kan lägga till fler där eller inte vet jag inte - tänkte prova själv senare - när jag har ork o lust... för det är en bra idé - vill själv ha ett till konto för mina graverade saker - kom jag på nu när du nämner att ha olika konton för olika saker
:)

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards