Alla inlägg den 11 september 2016

Av Annie - 11 september 2016 18:15


   

    Häromdagen kom jag äntligen till skott.

    Hade en pärlstund på kvällen, dags att pärla mitt armband som jag beställt.

    Beställde ett till armband från www.aldrigensam.com. Föreningen som belyser psykisk ohälsa.

    Hade redan det svarta, men ville ha det i silver också-så nu har jag 2 i min ägo.

    Kolla gärna i den deras hemsida ifall du inte gjort det :)

 

    Att vara deprimerad eller leva med stark ångest är så otroligt mycket mera än att vara lite nedstämd.

    Säg aldrig någonsin till någon som mår dåligt att personen helt enkelt bara ska rycka upp sig,

    för det går inte. Jag kan lova att ingen Vill må psykiskt dåligt för det är ett helvete. Rent ut sagt.

    Och man kan ofta inte ta sig ur det själv-man behöver hjälp!

    Som vilken annan fysisk sjukdom som helst, så behövs behandling, mediciner och hjälp på vägen.

    Nu är det 2016 och dags för allmänheten att förstå .. det ÄR en sjukdom. Sluta döm det du inte vet.

 

    Ingen vill må så dåligt så man inte kommer upp ur sängen ...

    Ingen vill spendera sina morgnar med att vakna-minnas & åka ner i det ångestens klor ...

    Ingen vill drabbas av panikångest på natten ...

    Ingen vill känna sig värdelös och i vägen för sina nära och kära ...

    Ingen vill känna sig värdelös  ...

    Ingen vill ligga i soffan och gråta i flera timmar ..

    Ingen vill vara sjuk  ...

 

   Jag tror att ju fler människor som pratar/vågar prata om ångest/ psykisk ohälsa-desto bättre.

   Det är ingest konsigt eller ovanligt. Tvärtom, det blir bara vanligare och vanligare.

   Dags att bryta stigmat kring ämnet. Och våga prata.  

   

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards