Alla inlägg den 20 september 2016

Av Annie - 20 september 2016 18:00

   

   Jag har nog tidigare varit en sån person som inte riktigt "trott" på övningar i form av meditation,

   mindfullness, qigong, avslappning och liknande.

   Och basal kroppskännedom har jag innan detta inte ens vetat vad det är.

   Och jag är väl inte helt övertygad än, men jag tror definitivt att det är bra för mig.

 

   För dem som inte vet, så är basal kroppskännedom något som ofta används vid sjukdomar och

   kroniska smärttillstånd. Som ett hjälpmedel på vägen att (försöka) må lite-lite bättre.

   Det är avslappnande och ger mig lite samma känslor som av akupunkturen men i mindre skala.

   Gör mig avslappnad, lite trött, och lugnare i kropp och knopp.

 

   Det minskar lite på stressen-då jag är väldig stresskänslig nu. Blir väldig stressad för minsta grej,

   med betoning på väldigt stressad. Känner inte igen mig själv på den punkten-har aldrig varit så

   stresskänslig förut .. Men det är ju hela min situation med kronisk smärta, symtom, ångest och

   utredningar som är orsaken. Och minsta "grej" gör att jag åker ner längre ner i ångestträsket.

 

   Jag går iaf på BK ( Basal kroppskännedom ) På Hc, hos min fysioterapeut.

 

   Någon av er läsare som själv gått på BK eller mindfullnes? vad tyckte du om det?

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards