Direktlänk till inlägg 23 september 2016

Rehabträning

Av Annie - 23 september 2016 19:15


   

   Jag verkligen älskar den nytränade känslan. Jag känner bokstavligen hur alla "må-bra-hormoner"

   släpps lös i kroppen och en stark känsla av glädje och lugn sprider sig i kroppen.

   Men lika mycket som jag älskar träningen, lika mycket måste jag tänka på HUR jag tränar och VAD jag tränar.

   Och hur Hårt jag tränar.

   För tränar jag bara liite för "hårt", då passerar jag den magiska gränsan.

   Gränsen som ger ännu mer värk/smärta. Och det är en konst och inte lätt. Att "träna" "lagom mycket" ..

   Men ett måste-för jag tjänar absolut ingenting på att träna för mycket. Tvärtom, det gör mig sämre ..

 

   Men ja iaf. Jag är ändå sååå Glad att jag kan träna det jag kan. Verkligen. Min rehabträning.

   För det gör mig gott både kroppsligt och mentalt. Mest mentalt faktiskt.

   För leva med kronisk smärta är tufft.

   Riktigt tufft, men kan min rehabträning hjälpa mig psykiskt-så är det ett stort plus.

   För precis det gör träningen, hjälper mig psykiskt!

   Och, jag tycker ändå det går ok faktiskt. Såklart, upp och ner. Men ändå Ok :)

 

   Och jag har gjort liite framsteg. Jag kan nu göra vissa övningar med en lätt vikt på mig.

   Visst väldigt lätt vikt. Men ändå. Glädje. Hoppet är det sista som lämnar .. :)

 

   När jag fick alla mina problem och smärtor trodde jag faktiskt att det var kört, helt kört ..

   att jag tränat (med vikter) för sista gången. På riktigt, så trodde jag det.

 

   Så att jag bara kan träna på detta sättet. Göra min lätta rehabträning varje vecka. Det är lycka ..

   Så .. Ge Aldrig Upp ....

   Så länge jag andas, ska jag kämpa ...

     

 
 
deninrekampen

deninrekampen

23 september 2016 19:25

Sv: hihi okej, men den e bra iaf ;) Har du någon film eller serie att rekommendera? :) Känner igen det där med att magen blir värre vid mens.. Var mycket så för mig innan, men nu är det mer varannan gång, ibland blir min mage bättre vid mens konstigt nog.. Sen nu när jag inte äter choklad, så har min mage blivit bättre :)

Bra jobbat av dig med rehab träningen, all träning är individuell! Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

23 september 2016 20:46

Jag ska försöka börja träna lite nu, och se om det funkar! Min smärta brukar bli värre men ska se om jag kan hitta en nivå där det funkar utan att jag ligger och knappt kan röra mig. Jag måste ner i vikt känner jag och då på något sätt mer än att promenera.
Skönt att du kan träna lite!!!

Kramar

http://www.sassatattoolife.bloggplatsen.se

 
SaraEmma

SaraEmma

23 september 2016 20:59

Va bra att träningen funkar! Du kämpar så bra :)
Sv: idag har jag riktigt ont, bränner och värker :( Hoppas det lugnar sig över helgen.
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Cija

Cija

23 september 2016 21:06

Att hitta sin gräns när det gäller träning och man inte är på topp är inte så enkelt som man kan tro! Så ta det försikigt och prova dig fram. Jag fick för mig att simma 1000 meter för "det hade jag gjort innan denna canceromgång". Det tog en vecka innan jag stod på benen igen och smärtan släppt taget! :O Kram

http://cija.bloggplatsen.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

23 september 2016 21:35

Blir glad att höra att Du känner att det går framåt.

Jag läste någonstans att personer som t ex fått en stroke å började träna lite försiktigt blev både snabbare återställda och mådde bättre,
har ju sett själv att pappa blev så mycket bättre då han fick komma hem å fick börja röra sig, vara aktiv, det har hjälpt honom både fysiskt & psykiskt.

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
lev-i-nuet88

lev-i-nuet88

24 september 2016 01:44

Naaw tack gumman :* ♥

Ja, tror det var Ataraxen som gjorde det, men är inte säker.

Jag bryr mig om dig med och du är en underbar vän ska du veta, har nämnt dig för min kurator och hon tyckte också att du var det :))

Jag mår bättre just nu, så oroa dig inte :)) ♥
Hur mår du nu?
Händer det något kul i helgen?

Finns för dig med♥
På måndag ska jag träffa en psykiatriker om jag lyckas ta mig dit, hoppas bara inte jag blir inlagd.. Men kuratorn trodde inte jag skulle bli det.

Styrkekramar :)))) ps vad söt och rolig bild :D hahaha

http://lev-i-nuet88.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

24 september 2016 07:55

SV: Ja det är verkligen härligt! Varit där 3 ggr nu. Andra gången så blev nåt fel med höften men den har rättat till sig igen och på tredje passet så gjorde jag ej dem övningar som jag ställde till det. Jag känner mig verkligen starkare och det bara efter 3 ggr:-)

Vad härligt för dig att du kommit igång med lite träning och att det funkar. Man mår så mycket bättre.

Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

 
Madde  Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna

Madde Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna

24 september 2016 18:57

Låter bra det där att du kan träna och att du tycker om det, men förstår att man också lätt kommer precis till den där kanten också. Man vill ju så mycket :/

http://www.saramadeleine.se

 
deninrekampen

deninrekampen

24 september 2016 19:44

Tack för att du förstår mig <3

Ikväll är ingen bra kväll, sådan grov ångest och trött, sov ända till 15 idag (med en uppstigning för frukost och medicin) men sen sov jag igen. Känner mig så trött på allt just nu :/

Hur är det med dig ikväll? <3 Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

24 september 2016 20:17

Du är SÅÅÅÅ duktig... och jag kan förstå din glädje att du kan,, även fast som du skriver det är små framsteg, så är det ju ändå framåt.

Ha nu en mysig fortsättning på helgen.. // Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
lev-i-nuet88

lev-i-nuet88

24 september 2016 22:12

Tack :) ♥
Jaså, vad trevligt! :))

Haha, hemma-potatis är definitivt jag med.

Jag har inte gjort något speciellt, men helgen har som vanligt gått jättefort fast vardagarna går med fort för mig.

Kramar :)♥

http://lev-i-nuet88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

skotetmotlivet

24 september 2016 23:55

Härligt att det går framåt <3 Blir så glad av detta inlägget :)

Annie

25 september 2016 13:21

Kom inte in på din blogg, så jag svarar här istället ..
Roligt att höra.
Tack så mycket

 
Sofia

Sofia

25 september 2016 02:14

Hahahaha förlåt för skratt men bilden var underbar på lemuren :D

Du kommer fixa alla vikter galant, et vet jag :) Kämpa kämpa :) Ja la bort fb från "startsidan" och kollar nästan aldrig. Bara messenger! Funderar starkt på Insta :P Varför har du 2? En dum fråga från en som inte fattar :D :P <3

Kramisar

http://smultronhus.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

25 september 2016 12:21

Den översta bilden var bara för härlig. Och visst är det en härlig känsla när man är färdig tränad :)

http://nouw.com/daysbyjohanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards