Alla inlägg den 29 september 2016

Av Annie - 29 september 2016 19:30


  Tänkte skriva om egen remiss, eller egenvårdsremiss idag.

  Det är nog inte alla som vet, men man kan som patient skriva egen remiss och skicka till spec.mottagning

  Jag tycker det är bra att den möjligheten finns, för ibland kan det vara svårt att få "vissa" remisser och

  tyvärr ser det nog också olika ut beroende var i vårat land man bor. Och tyvärr, som vårdtagare måste

  man ofta stå på sig rejält för att få den vård man behöver. Rent krast, så ser tyvärr vården ut så 8/10.

 

  För det här med att få t ex smärtutredning, utredning på smärt/kroniska sjukdomar verkar iaf vara svårt

  där jag bor. Kan tycka det är sjukt fel att det är så olika beroende på i vilket län man bor i, eller om man

  bor högre upp upp eller längre ner i landet. Fet diss för sånt i detta land!

  Så ska det ju inte vara tycker man, men tyvärr så är det så ... Så ser verkligheten ut.

 

   Och jag har fått hjälp, remisser och provtagningar-men när man behöver det där extra och vill ha

   smärtutredning eller speciell hjälp så är det svårare, verkar det som.

   Ni andra, med smärta hur har ni upplevt det? har ni fått bra hjälp av vården, eller har det varit svårt?

 

  Jag har nu skickat iväg min egen remiss iaf. Bara att hoppas på det bästa. Håll tummarna :)

  Ja det är nog tur att jag har min envisa egenskap iaf.

  Jag kan vara jäkligt seg och envis om jag sätter den sidan till.

 

   Ser ni vem det är? ;) Tecknade denna häromkvällen :)

 

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards