Alla inlägg under november 2016

Av Annie - 10 november 2016 19:45


  Min em var lite låg men sen kom jag på att jag inte varit ut till postlådan idag och kollat.

  Så jag gjorde det. Och yes. Inga räkningar. Däremot ett paket, mjukt paket. Från leggingskompaniet.

  Så det var snabbt in och prova och dem satt som en smäck. Helt perfekt!

 

  Beställde dem för 2 dagar sen på nätet och dem var i lådan idag. Det kallar jag service.

  Och dem passade! Det var lite av en chansning, men jag tog chansen-för dem var billiga. 129 kr.

  Där kommer jag handla igen :) Definitivt! Detta är jeggings. Leggins med jeans-style :)

 

  Ursäkta för kass bild. Men här är dem iaf :)

  

Av Annie - 9 november 2016 18:45


 Jag hade tänkt skriva ett blogginlägg om USA-valet idag, men det gör så många redan.

 Däremot blir det några rader. Ja vad ska man säga ...

 Jag misstänkte nog faktiskt att han skulle få mycket röster ( för många i USA tror jag är less,

 och vill ha förändring ..) Men jag trodde inte att han skulle vinna. Verkligen inte.

 

 Vilken katastrof. Mörkrädd är bara förnamnet. För det han gör påverkar hela världen och även Sverige.

 Donald Trump som president? .. Känns som ett stort skämt.

 Lär nog bli upplopp i USA nu och det har det redan blivit på vissa ställen i Kalifornien ..

 Ja och börsen dök ju neråt förstås också. Nog om det.

 

 Har varit på en kort promenad idag och det var skönt. Mycket snö, frisk luft & -2.

 Vart iaf en promis på 3 km. Känns bra att ha varit ute en sväng :)

 Har verkligen saknat promenaderna, men nu hoppas jag att jag kan hålla igång dem igen ..

   

  Igår gjorde jag en soppa till lunch och den vart över förväntan. Riktigt god faktiskt :)

  Jag är ju lite huslig av mig. Gillar att laga mat och baka, gärna bjuda andra på det jag gör också ;)

  Jag gick inte efter nåt recept, utan gjorde den fritt så att säga.

  En soppa med potatis och morötter. Jag tog helt enkelt av det vi hade hemma, och vi hade lite rotsaker

  hemma. Hade i potatis, morötter, buljong, vatten, kokosmjölk och kryddor. Så enkelt och gott :)

  Recept kommer kanske senare ;)

 

Av Annie - 8 november 2016 19:15


  Tja, vad har hänt sen sist då?

 

  Håller iaf på att repa mig från kräksjukan. Min mage är som den är-knas, men det är den ju även

  utan kräksjuka.

 

  Har inte gått utanför dörren sen i lördags ( jo förresten har ju kastat sopor och hämtat posten ..)

  Men det är det ända. Och jag som brukar gå ut en liten sväng varje dag, det börjar kännas ..

  Hoppas på att kunna ta en liten promenad imorgon, men då gäller det att ta på sig skidkläderna-

  för här är det mycket snö och minusgrader. Saknar promenaderna, även fast det bara gått några dar.

 

  Har varit låg idag men ja, måendet går ju lite upp och ner som det vill.

  Vare sig det gäller kropp eller knopp. Är så stresskänslig och det sätter sina spår.

  Och det känns som det har med hela min situation att göra. För det känns som en "system-stress".

  Alltså stresspåslag ofta i samband med vården, utredning, Fk, myndigheter, telefonsamtal mm.

 

  Har iaf kvar min lust till tecknandet och ritandet/det kreativa.

  Korta studer när jag har orkat så har jag tecknat vidare. Känns ändå kul att jag hittat detta.

  Kanske det kan hjälpa mig i det långa loppet? :)

 

  Vilken av dessa 2 gillar DU bäst? 

     

   

Av Annie - 6 november 2016 12:15

 

 Återkommer en annan dag. Har åkt på nån magsjuka el kräksjuka. Så bloggen är ur order just nu.

 Hörs en annan dag ...

 

Av Annie - 4 november 2016 19:30


     

   Alltså vinterbilder. Det är nåt extra med dem. Blir så vacker och fin kontrast och snön gör nåt med bilderna.

   Detta är i närheten av oss. Jag verkligen älskar att bo på landet, skulle aldrig vilja byta det mot att

   bo i stan eller city .. Det har jag gjort, i yngre dar. Men det var då, helt enkelt.

   Nä jag är en hustjej, verkligen.

   

   Min lilla uppförsbacke i skogen. Här går jag ofta. varje vecka. Bra med lite uppför också,

   då blir det lite jobbigare. I skogen finner jag lugn och ro. Mår jag inte bra, så mår jag ändå bättre

   av att gå min skogsrunda. det är rehab för själen ...

 

   Mina hoods igen. Hade nån frågat mig när jag växte upp, så hade jag aldrig trott att jag skulle lämna Sthlm,

   och flytta uppåt i landet. Men det är absolut inget jag ångrar. Tvärtom! 

   Jag trivs så himla bra här. I vårat hus, på landet, nära naturen men ändå 5 min med bil till
   köpcentrum. Underbart ...

 

   Ha en trevlig fredag och kram på er ...

 

Av Annie - 3 november 2016 18:15


   Jag spinner vidare lite på ämnet-från förra inlägget. Om posivitet-och tänka positivt.

   Blev även inspirerad av en läsare:) Hon hade antagit utmaningen jag skrev om :)

   Titta gärna in hos henne om du inte varit där :) Hennes adress är www.itismadeby.bloggplatsen.se*

 

    "Att tänka på det jag KAN göra-istället för det jag INTE kan göra".

 
    För även om jag har kronisk smärta, mina besvär och orosmoln-så finns det saker jag kan göra/har ...

  

   + Jag har tak över huvudet ( finns ju faktiskt dem som inte har det ..)

   + Jag kan ändå göra min rehabträning och ta mina promenader ...

   + Jag kan ägna mig åt min kreativitet ..

   + Jag kan njuta av en god måltid ...

   + Jag kan hoppas på en bra framtid ....

     

   Jag mår som Bäst när jag gör min rehabträning, lätta träning/styrketräningsövningar ...

   Jag mår även mycket bättre av min kreativitet, att skapa och teckna ....

   Och promenader är rehab för min själ. I skogen finner jag ro, faktiskt ...

   Mysa i soffan med en film och tända ljus är ju inte heller helt fel, spec denna årstid ..

 

   Vad mår Du bättre av att göra?

   

Av Annie - 2 november 2016 14:30


   Har blivit utmanad av min bloggvän www.deninrekampen.se :)

 

   Jag ska skriva 3 saker jag är duktig på och utmana 10 andra bloggare att göra likadant.

 

   3 saker jag är Duktig på

 
   1. Är ordentlig och ordningssam. Ingen slarver här heller ;)

   2. Att laga mat och baka :)

   3. Att motionera :)

 

   Istället för att nominera 10 andra, så nominerar jag den som vill bli nominerad ;)

 

   Det är bra med en assistent vid datorn ;)

   Hoppas att Du får en bra dag :)

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards